MAN - Tapahtumat

Kempower toimittanut pikalatausratkaisuja Hyderabadiin Intiaan

Kempower on toimittanut latausratkaisujaan julkiselle latausasemalle Intian Hyderabadiin. Latausasemaa operoi GLIDA, entinen Fortum Charge & Drive India. Kempower toimi aseman yhtenä latausratkaisutoimittajana.

Kempower on tehnyt yhteistyötä latauspisteoperaattori GLIDAn kanssa uudella 3 700 neliömetrin kokoisen latausasemalla Shamshabadissa lähellä Hyderabadin lentokenttää.

Lue lisää...


Kia- ja Mitsubishi-edustukset laajenevat viidelle uudelle paikkakunnalle

Autoalan kasvuyhtiö Wetterin yhteistyö Kia- ja Mitsubishi-merkkejä maahantuovan Astara Finlandin kanssa laajenee. Yhteistyön myötä Wetteri Kia- ja Mitsubishi-edustukset ulottuvat viidelle uudelle paikkakunnalle: Rovaniemelle, Kemiin, Ouluun, Ylivieskaan, ja Poriin.

Lue lisää...


Keskikokoinen Smart on julkistettu

Täysin sähköinen Smart on esitellyt täysin uuden #5 -mallin maailman ensi-illassa Byron Bayssa, Australiassa.

Euroopan markkinoille tämän uutuusmallin odotetaan saapuvan ensi vuoden alussa, ja se edustaa brändin seuraavaa askelta kohti päästötöntä liikkuvuutta sekä samalla rohkeaa siirtymistä kookkaampien SUV-ajoneuvojen segmenttiin.

Lue lisää...



Auto, tekniikka ja kuljetus 6/2024 on ilmestynyt

Lehti sisältää jälleen mielenkiintoisia artikkeleita ja koeajoja. Ohessa pientä esimakua sisällöstä:

- eActros 600 European Testing Tour 2024 kiertueen yli 15 0000 kilometrin ajourakka on saatettu maaliin. Kiertue käsitti kattavan yhdistelmän valtateitä, pää- ja katuverkkoa sekä teollisuusalueita. Kiertue kertoi käytännössä erittäin hyvin, miten eActros 600 pärjää jokapäiväisissä kuljetuksissa. 45 päivän kiertueen ajaksi rekkavetureihin kytkettiin tavalliset puoliperävaunut, joiden kanssa yhdistelmän kokonaismassa oli 40 tonnia.

Lue lisää...


Puuttuva rengas, Maxus E-Deliver 5 tulee

Maxus’in laajassa pakettiautosarjassa on vielä aukkoja.  Nyt yksi aukoista täyttyy, kun Maxus tuo Eurooppaan E-Deliver 5:n. Se tulee kahdella pituusmitalla: 4,80 ja 5,25 m. Se tarjoaa vastaavasti 6,6 tai 7,7 m3 kuormatilaa, noin 1,2 tonnia hyötykormalle ja 1,5 tonnia perävaunupainolle.

Lue lisää...


Hallitus esittää muutoksia ilmailulakiin

Hallitus antoi eduskunnalle lakiesityksen ilmailulain muuttamisesta ja siihen liittyviksi laeiksi 23.5.2024. 

Esityksen tavoitteena on toimeenpanna EU:n 55-valmiuspaketin lentoliikennettä koskevaa sääntelyä. Lakimuutoksilla osoitettaisiin toimivaltaiset viranomaiset ja niiden tehtävät sekä säädettäisiin seuraamusjärjestelmästä.

Lue lisää...


Valmet Automotive muuttaa akkuliiketoimintansa itsenäiseksi yhtiöksi


Salon akkutehdas. Kuva: Valmet Automotive.

Valmet Automotiven strategiana on lisätä liiketoimintalinjojen itsenäisyyttä ja kehittää niitä tavalla, joka huomioi mahdollisimman hyvin niille relevanttien markkinoiden muutokset ja liiketoimintamahdollisuudet.

Osana tämän strategian toteutusta Valmet Automotive muuttaa Electric Vehicle Systems (EVS)-liiketoimintalinjansa itsenäisesti johdetuksi yhtiöksi, jonka koko osakekannan Valmet Automotive toistaiseksi omistaa.

Lue lisää...


Ajolinja 7/2024 on ilmestynyt

94-vuotias Kalevi ajaa mursketta Sisulla.

Uuden Ajolinjan ehdoton tähti on 94-vuotias sonkajärveläinen kuljetusyrittäjä Kalevi Röpelinen, jolla on yrittäjäkokemusta yli 70 vuotta. Hän ajaa edelleen mursketta, asiakkaita palvellen, tarvittaessa pyhänäkin. Ajokkina Kalevilla on E-Sisu vuodelta 2003.

Lue lisää...


Ruokaa suomalaisiin pöytiin


Kortetmaan Volvo oli Ajolinjan viime vuoden Ärjykisan kakkonen yleisöäänestyksessä. Hytin maalauksen raidoituksineen on tehnyt Simon Ahlsved.

- Hytti on villoitettu kuin omakotitalo, kuljetusyrittäjä Antti Kortetmaa toteaa Volvo FH500 TC:n hiljaisuuden perustan. HCT-yhdistelmä on lähes aina tien päällä.

Lue lisää...


Dufour Aero2 teki onnistuneet leijuntatestit

Sveitsiläinen Dufour Aero2 taittuva- ja kääntyväsiipinen taksidrone on suoriutunut menestyksellisesti monipuolisista leijuntatesteistä sarjatuotantoa vastaavalla tuotantovalmiilla X2.3-koneella. Seuraava testivaihe samalla sarjatuotantokoneella keskittyy leijunnasta siirtymiseen vaakalentoon.

Lue lisää...


FinnMETKO 2024 järjestetään loppuviikosta


Kuva: Tapio Hirvikoski, FinnMetko.

FinnMETKO on Suomen suurin ja tärkein raskaskonealan ammatti- ja myyntinäyttely. Järjestyksessä 20. FinnMETKO-näyttely toteutetaan 29.–31.8.2024 Jämsässä, Gradia Jämsän, Jämsän kaupungin ja yksityisten maanomistajien maa-alueilla.

Koneiden työnäytökset ja koeajot ovat näyttelyn keskeinen piirre.

Lue lisää...


Volvolta uusi palvelu sähkökuorma-autojen latausta varten

Volvo Trucks jatkaa uusien palveluiden käyttöönottoa sähkökuorma-autojen latausta varten. Viimeisin – Charging Management – on palvelu, joka mahdollistaa tehokkaan lataamisen kotiterminaalilla.

Volvo Trucksin uuden palvelun, Charging Managementin, avulla kuljetusliikkeet voivat hallita sähkökuorma-autojen latausta kotiterminaalilla.

Lue lisää...


Kuljetusala esittelee ammatteja ja vihreää siirtymää yleisötapahtumassa Jyväskylässä

Ammattiopisto Gradia ja SKAL Keski-Suomi ry järjestävät 7.9. kaikille avoimen Ammattina tie -yleisötapahtuman, jossa voi tutustua alan koulutukseen, ammatteihin ja kestävään kehitykseen. Tapahtumassa on ohjelmaa kaikenikäisille kuljetus- ja logistiikka-alasta sekä isoista ajoneuvoista kiinnostuneille.

Lue lisää...


SKAL: Väyläviraston päätös on oikea – nopeuden rajoittaminen ei ole ratkaisu tiestön ongelmiin

Väylävirasto ei muuta maanteiden nopeusrajoituksia. Keväisessä esityksessä nopeusrajoitusohjetta olisi muutettu siten, että nopeusrajoitusta olisi laskettu 100 kilometristä 80 kilometrin tuntinopeuteen noin 1 800 kilometrin matkalla. SKAL toi lausunnossaan esiin näkemyksensä: liikenneturvallisuustavoitteiden saavuttamisessa tiestön kunnon parantaminen on ensisijaista.

Lue lisää...


Kuorma-autot Euro NCAP -testiin


Loppuvuotena 2024 Euro NCAP:ssä aloitettavissa testeissä luvataan huomioitavan viisi raskaiden hyötyajoneuvojen tyyppiä. Niistä yhtenä kippiautoja arvioidaan omilla erityisillä turvallisuusvaatimuksilla. Jos kuvan Sisu testattaisiin, se kuormattaisiin 25 462 kg massaan eli puoleen kantavuudestaan. Ajoneuvon omamassa näet on 16 460 ja kokonaismassa 34 464 kg.

Euro NCAP laajentaa turvallisuustestejään kuorma-autoihin. Toukokuussa 2024 niille julkaistiin ensimmäiset testausohjeet. Testausohjeiston nimi on Truck Safe. Törmäystestejä niihin ei aluksi kuulu.

Lue lisää...


Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!