MAN - Vaihtoautot

Scania: ProCare tarjoaa 100-prosenttisesti suunnitellun käyttöasteen

”Tämä on iso askel Scanialle ja asiakkaillemme”, Scanian palvelutoimintojen johtaja Johan Falkstrand sanoo. ”Nyt esittelemämme Scania ProCare, johon sisältyvät todelliseen käyttöön perustuvat suunnitellut huollot, mahdollistaa sataprosenttisesti suunnitellun käytettävyyden tarjoamisen asiakkaille.”

Lue lisää...


Scania: Uusi raskas kuorma-automoottori

Scanian uusi moottorialusta tarjoaa korkeamman käyttöasteen, pidemmän käyttöiän, vähemmän kunnossapitoa ja vähemmän massaa. Se on jopa kahdeksan prosentin polttoainesäästöt tarjoavan voimansiirtolinjan sydän. Väitteet tuntuvat jotenkin ristiriitaisilta, mutta ristiriitaa ei ole: ratkaisun takana on rajattomasti osaamista ja päättäväisyyttä. Scanian suorien moottoreiden pääinsinööri Magnus Henrikson kertoo lisää teknisten pääratkaisujen yksityiskohdista. Neljän uuden moottorin ja kahden eri Opticruise-vaihteiston myötä Scania kuorma-autot ovat yhä parempia.

Lue lisää...


Scania: Parannuksia moduulijärjestelmään - joustava alustarakenne ja uusi polttoainesäiliövalikoima

Scania ei pelkästään esittele moneen eri sovellukseen sopivaa uutta voimansiirtolinjaa, se tuo myös useita muita hyödyllisiä ominaisuuksia alustarakenteeseensa. Kaikille näille ominaisuuksille on yhteistä niiden kyky lisätä niiden kuorma-autojen määrää, jotka voidaan aidosti räätälöidä juuri niiden todellista ajotehtävää varten.

Lue lisää...



Scania: Uusi voimansiirtolinja ja merkittäviä päivityksiä

”Tänään emme esittele pelkkää moottorialustaa vaan suurta aloitetta, jonka tavoitteena on Scanian johtavan aseman säilyttäminen kuluvan vuosikymmenen loppuun”, sanoo Alexander Vlaskamp, Scanian myynti- ja markkinointijohtaja. ”Vahva keskittymisemme kuljetusten tehokkuuteen ohjaa meitä tiellä kohti hiilipäästötöntä maailmaa, ja johon uusi voimansiirtolinjamme myötävaikuttaa merkittävällä tavalla.”

Lue lisää...


Scania: Dieseltekniikkaa uudella tasolla


Scanian uusi moottorivalikoima tuo kuljetusalalle uusinta tekniikkaa ja ylivertaisen polttoainetehokkuuden. Uusien moottoreiden myötä Scania pysyy alan kehityksen kärjessä vuosikymmenen loppuun. Scaniat ovat nyt entistä tehokkaampia.

”Uudet moottorit tuovat markkinoille jotain ainutlaatuista,” sanoo Scanian kuorma-autotoimintojen johtaja Stefan Dorski.”Ne osoittavat miten me Scanialla toteutamme tavoitteemme, sekä arvostetun asiakaskeskeisyytemme ja kestävyyden että tiedeperustaisten tavoitteidemme osalta. Uuden voimansiirtolinjan tarjoama kahdeksan prosentin polttoaineensäästö muuttaa toimialamme pelitilanteen.” 

Lue lisää...


AL: Polttoaineiden hinnat heikentävät jo liikkumismahdollisuuksia

Päättäjillä on vakavan pohdinnan paikka, miten Suomen elinkeinoelämä ja kotitaloudet pidetään liikkeessä. EU:ssa valmisteltavat direktiivit asettavat synkkiä pilviä tieliikenteestä riippuvaisen Suomen ylle.

Polttoaineiden hintojen raju nousu on saanut monet yritykset ja kotitaloudet vaikeaan tilanteeseen. Raakaöljyn hinta on kaksinkertaistunut vuodessa, mikä on suurin syy polttoaineiden viimeaikaiseen hinnannousuun. Tähän hintakehitykseen on vaikea kansallisella päätöksenteolla puuttua. Päättäjien on kuitenkin huomioitava liikkumiskustannusten nousu muissa päätöksissään sekä Suomen edunvalvonnassa EU:n suuntaan.

Lue lisää...


Hallitus ehdottaa muutoksia - tavoitteena edistää sähkön ja kaasun käyttöä liikenteessä

Hallitus antoi eduskunnalle 11.11.2021 lakiesityksen vähäpäästöisten ajoneuvojen hankinta- ja muuntotuista.

Lakiluonnoksessa ehdotetaan nykyisten täyssähköisten henkilöautojen ja kaasukuorma-autojen hankintatukien sekä henkilöauton muuntotuen jatkamista vuosina 2022 ja 2023. Lisäksi tukea voisi saada sähkökäyttöisen kuorma-auton hankintaan vuosina 2022 ja 2023 sekä sähkö- tai kaasukäyttöisen pakettiauton hankintaan vuonna 2022.

Lue lisää...


Scanian uusi Super- moottori ja voimalinja

Scania on esitellyt uuden Super- nimeä kantavan 13 litraisen kuutoskoneensa joka toimii HVO- ja Biodieselillä. Yhdessä uuden voimalinjansa kanssa, jossa uusi 75kg kevennetty vaihdelaatikko ja perä ovat kaikki sähköisesti yhteydessä, saavutetaan kahdeksan prosentin polttoaineen säästö. 

Lue lisää...


SKAL EU:n ilmastopaketista: kuljetus- ja logistiikkakustannukset huomioitava

Euroopan komissio julkaisi heinäkuussa ”Fit for 55”-ilmastolakipaketin, johon eduskunta parhaillaan muodostaa Suomen kantoja. Paketin esityksissä piilee huomattavia riskejä Suomen logistiikalle ja viennille. SKAL julkaisi ohjelman, jossa esitetään näkökulmia päästövähennyskeinoihin.

Lue lisää...


Erikoiskuljetusten hakemusmäärissä raju kasvu


Keväällä 2021 Vestaksen tuulimyllyn konehuone, eli nacelli, kuljetettiin erikoiskuljetuskalustolla Simo Sarvisuon tuulipuistoon. Kuva: Jarkko Finnilä

Suomen siirtyminen nopeassa tahdissa fossiilittoman energian käyttöön näkyy myös ELY-keskukseen saapuneiden erikoiskuljetuslupien hakemusmäärissä.

Vuoden 2021 aikana määrä on kasvanut 25 prosenttia. Suurin syy lukumäärän nousuun on tuulivoimarakentamisen lisääntyminen.

Lue lisää...


Varte luovutti Vehon hyötyajoneuvokeskuksen tilaajalleen

Varte Oy on luovuttanut Vehon konserniyhtiölle Lemiro Oy Ab:lle Vantaan Vehkalaan rakennetun Vehon uuden hyötyajoneuvokeskuksen. Aivan Vehkalan aseman läheisyyteen, osoitteeseen Vehkalantie 8-14 rakennettiin Vehon uusi hyötyajoneuvojen lippulaivamyymälä, joka on pohjoismaiden suurin. 

Lue lisää...


Rejlers valvoo Helsinki-Vantaan lentoaseman energiankulutusta

Rejlers on tehnyt lentoasemayhtiö Finavialle energianmittauspalvelua jo lähes 15 vuotta. Jo pelkästään Helsinki-Vantaan lentoasemalla on vajaa 1000 mittausta, joiden data kerätään lähes reaaliaikaisesti. - Kohteissa mitataan kaikkia energiamuotoja, eli sähköä, lämpöä, - myös jäähdytystä- ja vettä. Finavian lentoasemilla kuluu energiaa moniin erilaisiin toimintoihin. Yhtiön energia-asiantuntija, järjestelmäpäällikkö Reijo Särkkä toteaa, että energian käyttöä on ollut tarpeellista valvoa ja ohjata mittausten avulla.

Lue lisää...


Ruotsi: 1200 km oluen ja whiskyn voimalla - ja EU:n ulkopuolelta tulevia luvattomia kuljettajia

Ruotsin poliisi sai ilmoituksen epävarmasti liikkuvasta kuorma-autosta 25-tiellä Växjön pohjoispuolella. Auto löytyi hätävilkut päällä pieneltä pysäköintialueelta. kuormurin kuljettaja ajoi ystävällisesti hiukan eteenpäin tehdäkseen tilaa takaa tulevalle poliisiautolle.

Kotietsinnässä kuorma-auton ohjaamosta löyty puolillaan oleva whiskypullo. Verinäyte osoitti 1,95 promillea alkoholia kuljettajan veressä. Kuulustelussa kuljettaja kertoi ajaneensa yhtä soittoa 1200 km Itävallasta Ruotsiin oluen ja whiskyn voimalla.

Lue lisää...


Daimler Truck ja Ranskan Total sopivat vetytankkausverkoston rakentamisesta

Daimler Trucks ja Ranskan Totalenergies allekirjoittivat 10.11. sopimuksen vetytankkausverkoston rakentamisesta EU-maissa raskaille kuorma-autoille. Vuoteen 2030 mennessä rakennetaan Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa, Belgiassa ja Luxemburgissa yhteensä 150 vetytankkausasemaa. Daimler puolestaan tähtää vetykuorma-autojensa toimittamiseen 2025 mennessä samoihin maihin.

(VerkehrsRundschau) 


Sähköautot eivät pelasta planeettaa, sanovat liikenneasiantuntijat

COP26 Glasgow'n ilmastokokouksen liikennepäivän pääasiallinen teema keskittyi ensisijaisesti sähköajoneuvoihin. Pyöräily, kävely, junat ja bussit jätettiin kaikki korkean tason keskustelujen ulkopuolelle. 

-Tiedämme, että ihmisten vaihtaminen tavallisista autoista sähköautoihin ei ole edistystä, sanoi Suur-Manchesterin liikennekomissaari Chris Boardman.

Lue lisää...


Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!