MAN - Tapahtumat

Nosturiuutuus Hiabilta

Hiab tuo markkinoille HIAB X-HiPro 1058 -nosturin, raskaaseen kapasiteettiluokkaan. Nosturin kapasiteetti on 90 tonnimetriä ja ulottuvuus vaakasuunnassa jibillä varustettuna jopa 34,5 metriä ja pystysuunnassa jopa 38 metriä. Suurikokoinen nosturi on kehitetty ensisijaisesti painavien ja suurten kuormien nostamiseen. 

Hiabin tiedotteen mukaan nosturin asennus ja konfigurointi sujuu pultattavan integroidun apurungon, jalustaan asennetun öljysäiliön ja integroitujen lisätukijalkojen ansiosta entistä nopeammin. Nosturissa on uusi muuttuva vakavuuden hallinta (VSL+) sekä Uusi noston vaimennus (LSS). Uutta on myös 9-metrinen ketjukäyttöinen tukijalkapalkisto, jossa on käytössä on vain yksi jatkesylinteri, mutta kaksi teleskooppijatkepalkkia. 


Maavoimille lisää kertasinkoja

Puolustusministeri Carl Haglund on valtuuttanut Puolustusvoimat solmimaan hankintasopimuksen Nammo Lapua Oy:n kanssa 66 KES 12 -kertasingoista sekä niiden harjoitusaseista ja -ampumatarvikkeista. Kyse on jatkosta vuonna 2012 solmitulle hankintasopimukselle.

Hankinta liittyy Puolustusvoimien maapuolustuksen sekä lähipanssarintorjunnan kehittämisen kokonaisuuteen. Hankinnan kokonaisarvo ilman arvonlisäveroa on noin 15,1 miljoonaa euroa ja toimitukset ajoittuvat vuosille 2015 - 2017.

 


RAILI vaihtumassa VIRVEen

Junaliikenteen käytössä oleva RAILI-radiojärjestelmä aiotaan vaihtaa. Vanhentuvasta ja häiriöalttiista RAILI-verkosta(GSM-R) halutaan siirtyä tuoreemman ja vähemmän häiriöalttiin VIRVE viranomaisverkon käyttöön.

EU-tasolla ollaan miettimässä seuraajaa nykyiselle raideliikenteen käyttämälle GSM-R-radiojärjestelmälle. Suomen hallitus katsoo, että tarkoituksenmukaisinta ja edullisinta olisi siirtyä käyttämään viranomaisverkko VIRVEä siksi aikaa kunnes päätös uudesta järjestelmästä on tehty EU-tasolla. Nykyinen GSM-R-verkko on rakennettava kokonaan uudestaan vuoden 2018 loppuun mennessä.

Suomi aikoo pyytää komissiolta poikkeusta VIRVE-radiojärjestelmän käyttöönottamiseksi. VIRVE-verkko voidaan ottaa käyttöön välittömästi.



Nokian Renkailta uusi eturengas rahtiajoon

Nokian Raskaat Renkaat tuo markkinoille uuden Nokian NTR 52 –eturenkaan, keskipitkän ja pitkän matkan rahtiajoon sekä linja-autoihin. Etuakselille suunniteltu M+S -merkitty rengas täyttää uudet EURO 6 kantavuusvaatimukset ja sen kantavuusluokka on edeltäjäänsä Nokian NTR 32:ta korkeampi.

Valmistajan mukaan renkaan pintakuvio on toteutettu uudenlaisella polveilevalla urakuvioinnilla.Turvallisuutta ja kulumisen seurantaa helpottaa Nokian Renkaiden kehittämä ja patentoima kulumisvaroitin (Driving Safety Indicator, DSI). Se osoittaa numeroin, kuinka monta millimetriä kulutuspintaa on jäljellä renkaan pääurissa.

Erityisesti Keski-Euroopan, Venäjän ja Pohjoismaiden markkina-alueille suuniteltua rengasta on saatavilla alkuvuodesta 2015 kokoina:

315/70R22.5 156/154L (154/150M), 315/80R22.5 156/154L (154/150M) ja 295/80R22.5 152/148M


Tarkista lupien tila

Tätä artikkelia on päivitetty. Uudempi versio löytyy osoitteesta https://kuljetusnet.fi/tarkista-tavaraliikennelupa-joukkoliikennelupa-taksiliikennelupa.html


Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!