MAN - Vaihtoautot

BussiPro laajentaa toimintaansa Venäjällä

 

Pavel Dunaev on aloittanut Venäjän myyntipäällikkönä 1.7. Hänellä on pitkä kokemus varaosakaupan ja myynnin johtotehtävissä. Pavelin tehtävänä on vahvistaa BussiPron asemaa varaosatoimittajana sekä auttaa asiakkaita kehittämään omaa toimintaansa BusCare-konseptin avulla. BussiPro:lla on Jussi Rauniston mukaan hyvät mahdollisuudet kehittyä merkittäväksi toimijaksi Venäjän alueella laajan varaosavalikoiman, asiantuntemuksen ja hyvän palvelun avulla.


Suomen ensimmäinen Etanoli-Scania näytillä Maxpossa

 

BussiPro osallistuu TruckCare ja FireCare -konsepteillaan Pohjoismaiden suurimpaan maanrakennusalan tapahtumaan Maxpoon. Tapahtuma järjestetään Hyvinkään lentokentällä 5.-7.9.2019.

Lue lisää...


Liikenne Mikkelin Salonsaarentiellä katkaistaan 2 kuukaudeksi

Maanantaina 26.8.2019 klo 7.00 suljetaan Mikkelin Launialassa Salosaarentien liikenneyhteys Hallankadun ja Pieksämäentien (Kt 72) eritasoliittymän välillä. Kinnarin eritasoliittymän rakennustöiden vuoksi yhteys pysyy suljettuna noin kaksi kuukautta. Vaihtoehtoinen kulkureitti on esitetty oheisen kartan mukaisesti.
 
Töiden aikana yhteys Salonsaarentieltä valtatie 5:lle ja Pieksämäentielle on poikki. Kinnarin eritasoliittymässä tehtävät työt vaikuttavat myös paikallisliikenteen bussilinjojen 2 ja 3 kulkemiseen. Salosaarentien Hallankadun bussipysäkki ei ole käytössä. Korvaava pysäkki sijaitsee Launialankadulla. Myös kevyt liikenne ohjataan kiertoreiteille.



Tänään E-kylmäkuljetuslava, huomenna E-kappalekuljetuslava

Tuotantotekniikan Fraunhofer-Institut Saksan Aachenissa yhdessä mm. Streetscooterin kanssa on kehittänyt moduuli-kuormalavaratkaisun sähkökuorma-autoille. Eri käyttötarkoituksiin suunnitellut kaappilavat voidaan istuttaa kuorma-auton rungolle kuin Lego-palojen ikään nopeasti ja joustavasti.

Sähkö- eli E-kuorma-autoihin sijoittaneet kuljetusyrittäjät kaipaavat jakeluajoihin lisää käytännöllistä, vaihtokelpoista lavaratkaisua kustannustehokkaasti. Eri kuljetustarpeisiin suunnitellut vaihtolavat ovat realistinen ratkaisu, Fraunhofer-Instituutti lupaa.

(Vogel)


Lisää tilaa Iveco Eurocargojen ohjaamoihin

Päälli- ja muutosrakenteiden erikoispaja Fahrzeugbau Meier GmbH Saksan Nürnbergissä on yhdessä Ivecon tehtaan kanssa onnistunut kasvattamaan Eurocargon ohjaamoa 15 sentillä. Muutos sopii 2008 jälkeen valmistettuihin kolmannen sukupolven Iveco Eurocargoihin nk. lyhyellä ohjaamolla. Käyttäjät ovat arvostelleet ohjaamoa ahtaudesta. Muutama sentti lisää tekee ihmeitä, se tiedetään hyötyajoneuvojen käyttäjissä. 15 lisäsenttiä on käytännössä suuri lisäetu.

Muutostyössä alkuperäinen takaseinä poistetaan ja korvataan uudella yksiosaisella GFK-seinällä. Työ kestää kaksi päivää. Muutostyöllä on Ivecon hyväksyntä.

(Vogel)


Uusi Shell 5W-30 raskaille lupaa suuria

Uusi Rimula R6 LME Plus 5W-30 (CL-4) on kehitetty Euro 4-5-6 -moottoreille. Kenttäkokeet ovat todistaneet sen helposti autonvalmistajien suosittamat 150 000 km öljynvaihtovälit, jopa aina 200 000 km:kin. Lisäksi se on säästänyt perinteiseen 15W-40 moottoriöljyyn verrattuna jopa 2,8% dieselpolttoainetta.

Shell perustelee monisanaisesti miten uuden öljyn ”Low-SAPS-Formulan” lisä- ja suoja-aineet kemiallisine ominaisuuksineen vaikuttavat hyviin tuloksiin kenttäkokeissa.


Uusi Citan nurkan takana

Mercedes-Benz jatkaa sitoutumistaan ​​pieniin pakettiautoihin ja on päättänyt uuden Citanin valmistamisesta. Citanista tulee myös sähköinen versio. Ajoneuvo suunnitellaan jälleen Renault-Nissan-Mitsubishi-yhteistyössä. Tarkempaa aikataulua pakettiauton markkinoille tulosta ei ole vielä annettu.

- Uusi Citan tulee olemaan kokonaisvaltaisen kehitystyön tulos ja selvästi tunnistettavissa Mercedes-Benziksi ensi silmäyksellä. Tarjoamme pienen pakettiautomme seuraajassa erottuvan, brändin mukaisen identiteetin, toteaa Mercedes-Benz Vansin johtaja Marcus Breitschwerdt.

Mercedes-Benz on valmistanut Citania vuodesta 2012. Kasvavan nettikaupan myötä kompaktin tavara-auton merkitys kasvaa jakelukuljetuksissa. Uuden Citanin myötä Daimler ja Renault-Nissan-Mitsubishi jatkavat yhdeksän vuotta sitten alkanutta yhteistyötä.


Postin Vantaan jättiterminaalin läpi virtaa vuorokaudessa 1 500 tonnia rahtilähetyksiä

Posti otti vuosi sitten käyttöön Vantaan Viinikkalassa yli 30 miljoonaa euroa maksaneen ja uusinta tekniikkaa hyödyntävän rahtiterminaalin. Nyt terminaalissa työskentelee yli 300 terminaali- ja kuljetustyöntekijää, ja siellä käy päivittäin yli 400 yhdistelmäajoneuvoa. Terminaalin pihalla pyörähtää päivittäin myös yli 50 yhdistelmäajoneuvoa, jotka tuovat pääsääntöisesti Vuosaaren satamasta maahan tulevia rahtilähetyksiä.

- Meille on tärkeää saada terminaaliimme tulevat rahtilähetykset lähtemään mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman täysillä ajoneuvokuormilla joko suoraan vastaanottaville yrityksille tai terminaaleihin Suomessa. Terminaalimme kautta kulkevat tuhansien kilojen painoiset teollisuuden käyttämät osat, moottoripyörät ja mönkijät ja esimerkiksi ikkunat, parketit, ilma- ja maalämpöpumput, makeiset ja kalusteet, kertoo aluejohtaja Ari Nieminen Postin Rahtipalveluista.

Lue lisää...


Chevrolet Bolt EV:llä entistä pidemmälle

Täyssähköisen Chevrolet Bolt EV:n vuoden 2020 mallin toimintamatka kasvaa 34 kilometriä edelliseen malliin verrattuna. Uuden Chevrolet Bolt EV:n toimintamatka täydellä latauksella on yhdysvaltalaisen EPA-standardin mukaan noin 417 kilometriä. Toimintamatkan pidennys saavutettiin tekemällä pieniä muutoksia akun kennoihin niin, että itse akkupakettia ja sen integrointia autoon ei tarvinnut muuttaa.


Ruissaloon uusi pysäköintialue

Ruissalon telakka-aluetta ja Ruissalon alkupäätä pitkään vaivannutta pulaa pysäköintipaikoista helpotetaan järjestämällä osan Turun sataman varastoalueista autojen pysäköintiin. Samalla pysäköintialueen valvonta siirtyi Satamalta Turun kaupunkiympäristötoimialalle. Alue on pysäköintikäytössä toistaiseksi.

Ruissalonsillan läheisyydessä sijaitseva uusi pysäköintialue palvelee sekä Ruissalon telakka-alueella asioivia että saaressa ulkoilevia. Parkkipaikoille kulku tapahtuu Tuontikadun ja Konttikadun liittymän kautta. Alueella liikkuu sataman ja vapaavaraston tavaraliikennettä, joten pysäköintialueelle kuljettaessa tulee noudattaa erityistä varoivaisuutta ja käyttää merkittyjä kulkureittejä.

Lue lisää...


Maarakennusalan kustannukset nousivat heinäkuussa

Tilastokeskuksen mukaan maarakennusalan kustannukset nousivat 1,5 prosenttia vuoden 2018 heinäkuusta vuoden 2019 heinäkuuhun. Kustannusten vuosimuutos vaihteli osaindekseittäin päällysteiden -2,8 prosentista maarakenteiden 3,3 prosenttiin.

Kokonaisindeksin nousuun vaikutti erityisesti maa- ja kiviaineksen, ostettujen kuljetuspalveluiden sekä valmisbetonituotteiden kallistuminen. Kustannusten nousua hillitsi bitumin ja polttoaineiden halpeneminen edellisen vuoden heinäkuusta.


Valtatien 26 automaattivalvonnan rakentaminen käynnistyy

Valtatielle 26 Haminan ja Taavetin välille tulee tämän syksyn aikana 12 uudella tekniikalla varustettua nopeuksien automaattivalvontapistettä, jotka kohdentuvat onnettomuuksien kannalta riskialttiisiin paikkoihin. Rakentaminen käynnistyy sähkötöillä ja levikkeiden rakentamisella 26.8. Laitekotelot ja pylväät saapuvat syyskuun lopussa, minkä jälkeen ne asennetaan maastoon.

Haminasta Pyhällön kautta Luumäen Taavettiin johtava valtatie 26 yhdistää toisiinsa valtatiet 7 ja 6. Kansallisesti yhteyden tekee merkittäväksi tien rooli vientiteollisuuden kuljetusreittiä Hamina-Kotka satamaan sekä Etelä-Suomesta Nuijamaan ja Imatra raja-asemille. Tien liikennemäärä on pääteiden keskimääräistä liikennemäärä alempi (arkisin 1900-4800 ajon/vrk), mutta raskaan liikenteen osuus puolestaan poikkeuksellisen suuri (15-32 %).

Lue lisää...


Falck esittelee sähköajoneuvoja potilaiden kuljetukseen

Päästöt ovat olennainen osa Falckin yli 5000:n ajoneuvon ostoja suunniteltaessa, ja sähköautot ovat luonnollinen osa kehitystä. Päästöjä ei tule, kun Falckin uusimmat potilaskuljetukset saapuvat sairaalaan potilaiden kanssa. Uudet ajoneuvot ovat Nissanin sähköautoja, jotka ovat korvanneet osan Falckin dieselkalustosta.

Falck on myös testannut, voidaanko sähköautoja käyttää ambulansseina, ja yrityksen johto arvioi, että tulevaisuudessa Falckilla tulee olemaan paljon enemmän sähköautoja. Autoja on yli 5000 maailmanlaajuisesti.

Falck on erittäin tyytyväinen uusiin Nissaneihin, jotka on mukautettu potilaan kuljetusolosuhteisiin. Niissä on tilaa neljälle matkustajalle, kuljettajalle sekä rollaattorille ja matkalaukkuille. Kaikki Falckin autot on varustettu defibrillaattorilla. Lisäksi takaistuimen takana on erityinen verkko, jolla matkustajat suojataan ja erotetaan tavaratilasta. Saatavana on myös tehtaalla asennettu pysäköintianturi ja kaksinkertaiset liukuovet turvallisuuden ja sisäänpääsyn parantamiseksi.


Nokian Hakkapeliitta TRI -rengasperhe laajenee

Vuonna 2014 esitelty Nokian Hakkapeliitta TRI -rengas nousi nopeasti monien urakoitsijoiden ja konevalmistajien ykkösvalinnaksi urakointi- ja ensiasennusrenkaana. Sen ominaisuudet tehostavat katujen ja asuinalueiden lumenpoistoa ja muuta talviurakointia, eikä muidenkaan vuodenaikojen ominaisuuksista ole tingitty. Vuosien varrella renkaan kokovalikoima on kasvanut kattamaan traktorien lisäksi myös kompaktit työkoneet. Nyt tarjolla on uusia kokoja, joilla Nokian Hakkapeliitta TRI -renkaiden käyttöalue laajenee entisestään.

Ympäri vuoden toimivaa urakointirengasta ei ole helppo tehdä, varsinkaan Suomen lumisiin talviin. Erikoisrenkaiden edelläkävijänä Nokian Renkaat kehitti kuorma-auton talvirenkaan jo 1930-luvulla. On siis luontevaa, että M+S-palakuvioinen, tehokkaasti lamelloitu Nokian Hakkapeliitta TRI ympärivuotisine erikoiskumiseoksineen ja esimerkittyine nastan paikkoineen kehitettiin juuri täällä.

Lue lisää...


Haminan LNG-terminaalin tehokkuus varmistetaan digitaalisesti

Teknologiakonserni Wärtsilä rakentaa Haminan satamaan LNG-terminaalia, jonka on tarkoitus olla toimintavalmiudessa vuoden 2020 aikana. LNG:tä (Liquefied Natural Gas) eli nesteytettyä maakaasua varastoidaan Wärtsilän toimittamaan 30 000-kuutioiseen säiliöön, josta sitä voidaan edelleen jakaa rekka- ja laivakuljetuksina sekä toimittaa höyrystettynä maakaasuna maakaasuverkostoihin. Lisäksi terminaalista voidaan tankata LNG-käyttöisiä aluksia ja niiden tankkausaluksia. Haminan LNG-terminaali on logistiselta sijainniltaan erinomainen.

Hamina LNG Oy:n terminaali on valmistuessaan Suomen ainoa maakaasun siirtoverkkoon kytketty LNG:n maahantuontiterminaali. Polttoaineena LNG tarjoaa kilpailukykyisen, puhtaamman ja vähäpäästöisemmän vaihtoehdon öljypohjaisille energialähteille. Erityisesti raskaassa maantieliikenteessä ja merenkulussa LNG:n markkinaosuus tulee lähivuosina kasvamaan voimakkaasti.

Schneider Electric toimittaa Haminan LNG-terminaalin sähköistykseen EcoStruxure-teknologia-arkkitehtuurin mukaiset digitaaliset ratkaisut, jotka omalta osaltaan varmistavat terminaalin prosessien turvallisuuden ja toimintavarmuuden. EcoStruxure-teknologian avoimet rajapinnat mahdollistavat liitettävyyden erilaisiin digitaalisiin järjestelmiin nyt ja tulevaisuudessa.


Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!