Auto, tekniikka ja kuljetus selvitti, kuinka kuorma-autojen huoltopalvelut toimivat Covid-19 pandemian aiheuttaman poikkeustilan aikaan. Tulokset ovat positiivisia, koska suuret kuorma-autovalmistajat näyttävät ainakin vielä pystyneen jatkaa huoltotoimenpiteitään normaalisti.
- Scania palvelee myös koronavirusrajoitusten keskellä. Scania Suomi ja koko verkostomme palvelee asiakkaita entiseen tapaan Scania-kaluston huolto- ja korjaustoiminnoissa. Tällä hetkellä kaikki Scania-korjaamot ovat auki normaalisti, kertoo Scania Suomi Oy:n Viestintäpäällikkö Heidi Nurmi-Rekonen.
Arkisin korjaamoilla työskentelee koko henkilöstö kahdessa vuorossa ja lauantaisin yhdessä. Myös varaosatoimitukset jatkuvat tällä hetkellä normaalisti.
- Scania-varastossa olevat hyötyosat ja hyötyosatoiminta kokonaisuudessaan vahvistavat osaltaan merkittävästi Scanian varaosavalmiutta, Nurmi-Rekonen sanoo.
Samalla linjalla oli Ivecon Myyntijohtaja Tuomas Virén: "Kaikki huoltopisteet ovat tällä hetkellä auki normaalisti. Huoltopisteissä seurataan tilannetta ja toimitaan viranomaisohjeistuksen mukaisesti."
- Raskaan liikenteen ammattikuljettajat ja raskaan kaluston asentajat tekevät äärimmäisen arvokasta ja tärkeää työtä ja varmistavat omalta osaltaan yhteiskunnan toimintakyvyn tässä poikkeustilanteessa. Maamme logistiikka on kumipyöräkuljetusten varassa. Kaikkien maahantuojien ja huoltopisteiden vastuu on pitää kalusto liikkeellä ja pyörät pyörimässä, Virén jatkaa.
- Tilanne todella on poikkeuksellinen, mutta palvelemme koronaviruksen asettamilla reunaehdoilla tällä hetkellä normaalisti huomioiden erityisesti sekä työntekijöidemme, että asiakkaidemme turvallisuuden ja hyvinvoinnin, kertoo Veho trucksin Viestintäjohtaja Johanna Klemetti. Lisätietoja Mercedes-Benzin varautumisesta tilanteeseen löytyy sivulta: https://www.vehotrucks.fi/