Geneven autonäyttely peruttiin koronaviruksen takia ja tuote-esittelyt striimattiin livenä. Analytiikkayritys GlobalDatan mukaan kyseisen kaltainen malli saattaa olla osittain tulevaisuutta, huolimatta maailmalla jylläävistä virusepidemioista. GlobalDatan autopuolesta vastaavan David Leggettin mukaan usea autovalmistaja oli jo, ennen koronaviruksesta johtuvaa messujen peruuntumista, päättänyt suunnata markkinointibudjettinsa messujen sijaan muualle.
- Automerkkejä, jotka eivät aikoneet osallistua tänä vuonna Geneven autonäyttelyyn, ovat Cadillac, Citroen, Ford, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Subaru, Tata ja Volvo. Kyseessä on aika pitkä lista, Leggett toteaa.
Uusien tuotteiden esittely livelähetyksenä internetissä voidaan nähdä houkuttelevana ja kustannustehokkaana vaihtoehtona autonäyttelyille. Hyötyautopuolella, kuten Frankfurtin IAA:ssa, paine messuilta poisjäämiseen on ollut myös selkeästi nähtävissä.
- Automessujen järjestäjillä on kaikki työ näyttäytyä relevanttina vaihtoehtona koronaviruksen jälkeenkin, Leggert toteaa.