MAN - Vaihtoautot

ZF:n prototyyppi autonomisen ajoneuvon ohjauspyöräksi tunnistaa kädenliikeohjauksen ja käsitunnistimen. Ohjauspyörän keskellä on LCD-kuvaruutu, joka tunnistaa käden viittelöintiliikkeen. Ajoneuvon ja ajajan yhteistoimintaa tehostetaan edistyksellisellä käsitunnistimella. Ajaja saa vastavuoroisesti ruudulta graafista näyttötietoa olosuhteisiin sovittautuvalla valaistuksella. Onnettomuustapauksissa näyttötaulusta purkautuu ilmatyyny.

Sormiliike äänimerkin antamiseen voisi laukaista äänimerkin. Toistettu sormiliike tai sormikosketus ohjauspyörän tiettyyn kohtaan voisi käynnistää ilmastoinnin, pyyhkijät, jne. Näyttöruutu kertoisi kulkeeko ajoneuvo autonomisesti vai ajajan ohjaamana.

Kaikkiaan ohjauspyörään voidaan liittää kaikkin toiminnot, jotka nyt löytyvät auton mittaristossa ja sähkökytkimissä.