ZF ja Freudenberg Instituutti ovat sopineet yhteistyöstä, jolla viedään eteenpäin vedyn käyttöä sähkökuorma- ja linja-autojen energiamuotona sekä kaupunki- että moottoritieajossa.
ZF ja Freudenberg ovat aiemmin jo pitkään olleet yhteistyössä ajoneuvotekniikan kehityksessä.
Saksan liittovaltio myönsi tuoreeltaan 19 Fraunhofer Instituutin tutkimuskeskukselle 80 miljoonaa euroa H2GO polttokenno-vedtyjärjestelmän kehittämiseksi raskaille ajoneuvoille.
Fraunhofer Instituutilla on Saksassa, USA:ssa, Englannissa ja Aasiassa 67 tutkimusyksikköä.
Fraunhofer tuo yhteistyöhön kuorma- ja linja-autojen käyttöön sovitetun Freudenberg E-Power Systemsin nk. Powerpacks polttokenno-vetyratkaisun.
ZF:n panostus alkaa sen jo kehittämästä sähkötoimisesta 360 kW:n jatkuvatoimisesta voimansiirtojärjestelmästä. Sen teknisena perusratkaisuna on äskettäin esitelty CeTrax 2 voimansiirtoratkaisu raskaille hyötyautoille.