Continentalin uudessa Allseason Contact 2:ssa on erottuvia, C-muotoisia lohkoja kulutuspinnan keskellä, mikä tekee renkaasta jäykemmiksi verrattuna edeltäjänsä kapeisiin yksittäisiin lohkoihin. Ne takaavat paremman voimansiirron ja paremman kulutuskestävyyden. Lisäksi jäykkä profiili mahdollistaa paremman käsittelyn.
Tavallisten ajoturvallisuuden parantamistoimenpiteiden - Conti lyhensi jarrutusmatkoja märillä ja kuivilla teillä - lisäksi toisen sukupolven painopiste oli taloudellisuudessa ja kestävyydessä. Ajokilometrejä on lisätty 15 prosenttia ja vierintävastusta vähennetty kuusi prosenttia, valmistajan mukaan ajoturvallisuutta tinkimättä.
Uusi profiili ja ns. Smart Energy Casing vastaavat alhaisemmasta vierintävastuksesta. Käytössä on uutta materiaalia, joka vähentää kitkaa renkaan sisällä ja renkaan rungossa, mikä vähentää energiahävikkiä.
Vähemmän altis vesiliirtoon
Allseason-Contact 2:n kumiseos on viiden Continentalin kesä- ja talvirenkaiden seoksen yhdistelmä.
Voimakkaasti vaimentavat kulutuspinnan pehmennysaineet varmistavat varman pidon ja tarkan ohjausvasteen kylmissä, talvisissa tieolosuhteissa. Uusi polymeerikoostumus tarjoaa paremman pidon ja lyhyet jarrutusmatkat kuivilla ja märillä teillä - jopa lämpimällä kesäsäällä. Äskettäin kehitetty joustava elastomeeriverkosto tekee renkaasta myös kestävämmän mukautumalla tienpintaan ja lisäämällä näin ajokilometrejä.