MAN näkee valtavan kysyntäpotentiaalin uudelle eTruckille: Tätä tarkoitusta varten hyötyajoneuvojen valmistaja on asemoitunut vahvaan ja joustavaan eTruck-portfolioon, joka oli kokonaisuudessaan esillä syksyn IAA Transportation 2024 -messuilla: Se mahdollistaa yli miljoona konfiguroitavaa muunnelmaa sekä pitkän matkan että jakelukuljetuksiin tai kunnalliseen ja erikoiskäyttöön. MAN esitteli puoliperävaunuvetureitaan Saalfeldenissä Itävallassa jo ennen IAA:ta. eTGX on mahdollista tunnistaa sen punaisista korostuksista sivusuojissa, puskurissa, jäähdyttimen säleikön lamelleissa ja aurinkolipassa. Ne luovat urheilullista vaikutelmaa ja tarjoavat viitteitä ajonautinnosta. Sähkökonevaihtoehtoja on 245, 330 tai 400 kW, joista kaksi jälkimmäistä on yhdistetty nelivaihteiseen vaihteistoon. Sähkökone ”roikkuu” voimalinjassa akselivälillä. Akuston maksimikapasiteetti: 6 x 80 kWh eli käytettävissä olevaa energiareserviä on tarjolla 480 kWh.
MANille on näyttänyt olevan hyvin tärkeää pitää alan toimittajat ja asiakkaat mukana energiamuutoksen matkassa, mikä käytännössä on tarkoittanut jännityksen rakentamista ja ylläpitämistä sähkökuorma-autojen sarjatuotannon käynnistymiseen asti. Se, mikä vielä vuosi sitten kuulosti ja vaikutti vallankumoukselta, tuntui Itävallan koeajotiestöllä nyt heti erittäin tutulta.
MAN näkee vahvan kysyntäpotentiaalin uudelle eTruckille: Noin 2 000 MAN eTGX- ja MAN eTGS-ajoneuvoa on jo varattu tai tilattu vuoden 2023 lopulla käynnistyneen myynnin alkamisen jälkeen. Ensimmäinen tänä vuonna valmistettava erikoissarja on siis muutamaa jäljellä olevaa ajoneuvoa lukuun ottamatta melkein myyty.