Sillä on enemmän tehoa kuin Porsche 911 Carreralla. Liikennevalolähdöissä ja maanteillä ei tule rinnalle montaakaan kilpailijaa. Lihaksilla on sitten myös hintansa.
Turha pelästyä. Joka tähän autoon tarttuu, saa varmasti täyden nautinnon kaupungissa ja mutkaisilla maanteillä. Moottoriteillä tulee kuitenkin seinä vastaan armottomasti 180 km/t kohdalla. Silloin "Polestar"-softa pysäyttää kiihdytyksen siihen kuten merkin kaikkien mallien kohdalla.
Siihen saakka - jollei 18,6 kWh:n akkupaketti ole toista mieltä - meno on rajua. Kiihdytyksessä 0-100 km/t 4,6 sekunnissa tämä farmariauto panee kovimman luokan urheiluautot kalpenemaan. Käyttöön tarjotaan 228 kW/310 hv, 8-vaihteinen automaattivaihteisto etupyörillä sekä 107 kW/145 hv sähkömoottori 709 Nm väännöllä takapyörissä. Yhteensä siis 335 kW/455 hv ja 709 Nm voimaa.
Painoa "ohjukselle" on kertynyt tuhdit 2091 kg. Hyötykuormaksi jää 429 kg. Tavaratila on muodoltaan hyvin käytännöllinen, vain ei kovin tilava. Varustetaso on parasta De Luxe -luokkaa. Kalleuden hintaa ei ole ilmoitettu, mutta ostajia löytynee helpostikin tälle 1500 huippu-Volvon sarjalle.
(Vogel)