Van Hool vetybussit aloittivat valloituksensa Saksan Wuppertalissa. Kaksiakselisia vety-Van Hooleja on tulossa yhteensä 10 kappaletta. Helmikuussa bussien tarvitsema vety tuotetaan jätteistä EU:n tukemassa projektissa. Projektin koko kustannus on 12 miljoonaa euroa, josta 5,5 miljoonaa kuluu vetytuotannon perustamiseen ja 6,5 miljoonaa vetyajoneuvoihin. 10 vetybussilla arvioidaan säästettävän 700 tonnia hiilidioksidia vuodessa verrattuna dieselbusseihin.
Salsan Kölniin tulee EU-tuen saattamana 30 kaksiakselista 12 m pitkää vety-Van Hool A330 FC bussia.
Maailman ensimmäinen BRT-linja on avattu Ranskan Pau'n kaupungin keskustassa kahdeksalla 18 m pitkällä vety-Van Hool Exqui.City FC nivelbussilla. Kuusi km pitkällä BRT-linjalla on 14 pysäkkiä.
NewYorkin sydän, Manhattan, on saanut 18 m pitkiä sähkö-nivelbusseja vilkkaimmalle linjalleen, 14th Street buswaylle. 18-metrin sähkö-nivelbusseja tulee linjalle yhteensä 15 kappaletta. Bussit palvelevat yli 30 000 päivittäistä matkustajaa. Kaupungissa toimii ennestään 10 sähköbussia. Vuosina 2020-2024 New York ostaa 500 sähköbussia linjoilleen. Tavoitteena on vuoteen 2029 mennessä pelkästään sähköbusseja kakilla linjoilla New Yorkissa.
Pakkasella vety voittaa akkusähkön busseissa. USA:n National Fuel Cell Bus Program'in rahoittamissa kokeissa on todettu, että -5C - 0C pakkasella akkusähköllä toimivien bussien toimintamatka lyhenee jopa 38% siinä missä vetybussien toimintamatka lyhenee enimmillään 23%. Testit suoritti Center for Transportation and Environment (CTE).