Vetykäyttöinen Hilux-malli esiteltiin Toyotan Iso-Britannian tuotantolaitoksella (TMUK, Toyota Manufacturing UK) Derbyssä, Englannissa.
Mallia on kehitetty TMUK:lla yhteistyössä useiden yritysten kanssa ja hanke on saanut myös valtiontukea.
Uusi voimalinja hyödyntää ydinkomponenttien osalta Toyota Mirai -mallin teknologiaa. Voimalinja ei synnytä käytön aikana mitään lähipäästöjä. Ainoana nk. pakoputkipäästönä on puhdasta vettä.
Vetyä säilytetään kolmessa korkeapaineisessa vetysäiliössä. Niissä säilytetyn vedyn energiasisällön turvin Hilux-prototyypin odotetaan yltävän yli 600 km toimintamatkaan. Järjestelmään kuuluva korkeajänniteakku, jota käytetään mm. jarrutusenergian talteenottoon sijaitsee lavan alla, joten sillä ei ole vaikutusta auton sisätiloihin.