MAN - Vaihtoautot

GAZelle pakettiautosta lainattu hytti on saanut kuorma-autossa pidemmän nokan. Vahvat juuret vanhaan malliin näkyvät monissa kohdissa. Huomaa renkaan ilmanpaineensäätö.

Venäläinen GAZ tuo markkinoille uudistuneen raskaisiin ajotehtäviin tarkoitetun Ural kuorma-automalliston vielä vuoden 2015 kuluessa. Uusi URAL NEXT –mallisto on jatkoa GAZ:in vuonna 2013 lanseeraamalle GAZelle NEXT pakettiautomallistolle(koeajo Atk 2/2013).  

Uralin kolmelle matkustajalle mitoitettu, GAZelle pakettiautosta lainattu ohjaamo on asennettu 50 kohdasta päivitetyn alustan päälle. Myöhemmin markkinoille tuodaan 7-hengen jatko-ohjaamoversio, josta on tarkoitus jalostaa makuuohjaamoversio.

Keveimmän mallin etuakselin kantavuus on lisääntynyt 5,3 tonnista 6,5 tonniin. Hyötykuormakapasiteetti kasvoi 12:sta 13 tonniin. Suurimman sallitun kokonaismassan ollessa 22,5 tonnia ja yhdistelmämassan 38 tonnia.  Lanseerausvaiheessa markkinoille tuodaan 4x4 ja 6x4 mallit. Myöhemmin mallistoon tuodaan useita eri akseli-, kokonaispaino- ja vetotapavaihtoehtoja.

Valmistajan mukaan vahvemman rungon sekä akselien ansiosta Ural kestää entistä suurempia vääntövoimia. Sen johdosta Ural mallisto saa voimanlähteikseen uudet 6-sylinteriset, iskutilavuudeltaan 6,6-litraiset YaMZ-536 turbodieselit, joko 240-, 285-, 312 –hevosvoimaisena. Maakaasumoottorit esitellään myöhemmin. Vaihteistovalikoimassa on YaMZ 5-lovinen tai ZF 9-vaihteisena, keppivaihteisena totta kai!

Uuden dieselmoottorin ja uuden paineilmaohjatun jakovaihteiston avuin polttoaineen kulutuksen kerrotaan laskevan parhaimmillaan 8 % edelliseen malliin verrattuna.

Valmistaja myöntää uutuusmallille 24 kuukauden tai 100 000 km takuun. Huoltoväliksi ilmoitetaan 15000 km.

Kivilavalla varustetun kippiauton hinnat alkavat noin 3 150 000 ruplasta (n. 54 000 €).