Kulunut vuosi on ollut uusien autokaupassa laskevien myyntilukujen aikaa. Eikä elokuu tuonut poikkeusta. Henkilöautojen kokonaismyynnissä näyttää siltä, että päädytään ennätyksellisen matalalle tasolle. Viimevuoden matalasta tasosta jäätiin vielä 16,7 % vaikka ALV-korotuksen odotettiin vilkastavan kauppaa. Toyota dominoi myyntiä, kuten on ollut jo hyvän aikaa.
Pakettiautojen myynti on sujunut selvästi henkilöautojen kauppaa paremmin. Elokuun myynti oli lähes viime vuoden tasoa ja kumulatiivisestikin ollaan tasossa 93 % verrattuna viime vuoteen. Ford on ottanut tanakan otteen 40 % osuudella uusien pakettiautojen myynnistä. Vuositasolla VW on kakkosena. Toyota ja Mercedes käyvät muutaman autonerolla kisaa kolmospaikasta, jolle nyt siirtyi Mercedes.
Elokuu oli kuorma-autokaupan musta kuukausi. Viime vuodesta jäätiin jopa 62,7 %. Tämä tarkoitti sitä, että koko vuoden rekisteröinti jäi 16,9 % miinukselle. Tuttu kärkikolmikko jakaa kärkisijat, Scanian jatkaessa selvässä johdossa 780 autolla, jolloin kasvua viime vuoteen oli 10 €. Volvon osuus on jäänyt vajaaseen 650 autoon 28 % laskulla. Tilastoja vääristää kuorma-autoksi rekisteröidyt pick-up-mallit.
Linja-autojen myynti keskittyy voimakkaasti kaupunkibusseihin. Vuositasollakin heilahtelut ovat suuria, riippuen kulloisestakin kilpailutuksesta. Kuluva vuosi on ollut vuorostaan isompien toimitusten aikaa viime vuoteen verrattuna. Rekisteröinnit lähes kaskinkertaistuivat viime vuoteen verrattuna. Kuluvan vuoden selvä ykkönen on Yutong 32 € markkinaosuudella. Mercedes on tilastokakkonen lähinnä pikkubussien ansiosta ennen kolmosena olevaa BYD-mallistoa.