MAN - Vaihtoautot

Odotus on ollut pitkä ja jännittävä, mutta vihdoin 9.3 Volkswagen esitteli uuden "hippibussin" nimeltä Volkswagen ID. Buzz. Mukana livelähetyksessä oli näyttelijä Ewan McGregor, joka itsekin on VW-fani ja omistaa useampia klassikko Volkkareita. Buzzin myötä Volkswagen tarjoaa uuden ratkaisun kestävään ja hiilidioksidipäästöttömään liikkuvuuteen. Buzzin ohjelmisto, järjestelmät, turvallisuus, ja mukavuus asettaa uudet standardit segmentissään. Lisäksi siinä on jopa 170 kW latausteho, Plug & Charge - ja kaksisuuntainen lataus.

Aluksi ID. Buzz ja ID. Buzz Cargoa myydään kaikkialla Euroopassa 77 kWh:n akulla (bruttoenergiasisältö 82 kWh). Se antaa virran 150 kW:n sähkömoottorille, joka – kuten alkuperäisen Transporter 1:n moottori – vetää taka-akselia. Syvälle lattiaan integroitu akku ja kevyt sähkökäyttöjärjestelmä takaavat hyvän painon jakautumisen ja ajoneuvon matalan painopisteen. Litiumioniakku voidaan ladata seinärasiasta tai julkisista latauspisteistä 11 kW:n vaihtovirralla (AC). DC-pikalatausaseman (tasavirta) CCS-pistoliittimen kautta latausteho kasvaa jopa 170 kW:iin. Tällä tavalla ladattaessa akun lataustaso nousee 5 prosentista 80 %:iin noin 30 minuutissa. Uutuusmalli tarjoaa myös Plug & Charge -toiminnon tulevaisuudessa. Tämän toiminnon kautta ID. Buzz tunnistaa itsensä yhteensopivilla DC-pikalatausasemilla latausliittimen kautta ISO 15118 -standardin mukaisesti. Se myös vaihtaa kaikki tarvittavat tiedot latausaseman kanssa tällä tavalla - tarjoten lisämukavuutta. Kaksisuuntainen lataus mahdollistaa tarpeettoman energian syötön akusta asiakkaan kotiverkkoon (Vehicle-to-Home). Tehonsiirto ja tiedonsiirto tapahtuvat erityisen DC-kaksisuuntaisen seinärasian kautta.

Jozef Kabaň, Volkswagen Designin johtaja, kertoo auton retro tunnelmasta -Transporter T1 – 1950-luvun ikoni – antoi ihmisille mahdollisuuden liikkua ja vapautua. Siirrämme T1-DNA:n nykypäivään ja siten sähköisen liikkuvuuden aikakauteen. -ID. Buzz tuo paljon myötätuntoa ja läheisyyden tunteita ihmisille, hän jatkoi. Mittasuhteet tekevät siitä niin ainutlaatuisen. -T1:ssä istut käytännössä etuakselin päällä – ei ole etuylitystä. Kaikesta turvallisuuden merkityksestä ja tekniikasta huolimatta myös ID. Buzzissa on erittäin lyhyet ulkonemat. Buzz on ajaton, kestävä ja silti erittäin toimiva – se tekee siitä ainutlaatuisen. Toinen mallisarjalle aina tyypillinen ominaisuus on ikoninen etuosa V-muotoisella etupaneelilla karismaattisten LED-ajovalojen välissä. Tämä koskee myös valinnaista kaksisävyistä maalia. - Se on yksi Buzin ominaisuuksista. Buzz Cargon akseliväli on 2 988 mm, mikä on suunnilleen sama kuin nykyisessä T6.1:ssä. Molempien versioiden pituus on 4 712 mm. Kokonaispituuteen nähden erittäin pitkän akselivälin ansiosta ajoneuvon koko hyödynnetään optimaalisesti. Spesifikaatiosta riippuen, auto on 1 937 mm tai 1 938 mm korkea. Uusi malli on 1 985 mm leveä 81 mm leveämpi kuin T6.1. Kääntymisympyrä 11,1 metriä on puolestaan ​​poikkeuksellisen pieni.

ID. Buzz ja ID. Buzz Cargo tulee markkinoille ensimmäisissä Euroopan maissa tänä syksynä. Ennakkomyynti alkaa toukokuussa. ID. Buzzilla Volkswagen of America käynnistää myös ns. mikrobussin paluun Yhdysvalloissa ja Kanadassa.

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!