Ford julkisti tänään uuden Rangerin, joka on tehokkaampi, varusteltu entistä useammilla kuljettajaa avustavilla teknologioilla, ja kuluttaa vähemmän polttoainetta. Lava-auto tulee olemaan saatavissa vuoden 2019 puolivälissä.
Uusin versio Euroopan myydyimmästä pickupista esittelee Fordin kehittyneen kaksilitraisen EcoBlue-dieselmoottorin ja valikoivan katalysaattoriteknologian. Uudella kymmenenvaihteisella automaattivaihteistolla varustettuna auton kulutus putoaa yhdeksän prosenttia aikaisemmasta.
Uudesta moottorivalikoimasta tehokkain on 2,0 litran EcoBlue-moottorin Bi-turbo-versio, joka tuottaa 213 hevosvoimaa ja 500 Nm vääntöä. Tehoa on 13 hv ja vääntöä 30 Nm enemmän kuin nykyisessä 3,2-litraisessa TDCi-dieselissä.
Saatavilla on Regular Cab, Super Cab ja Double Cab -korit, kaikki nelivetona vakiona. Ranger tarjoaa käyttäjille uusia mahdollisuuksia käyttömukavuuden ja työ tuottavuuden lisäämiseen, mukaan lukien Fordin SYNC 3 -yhteys ja FordPass Connect modeemitekniikka.
Ranger on luokkansa ensimmäinen ajoneuvo, joka tarjoaa vakiona Pre-Collision Assistin, joka havaitsee jalankulkijat ja rajoittaa nopeuden älykkäästi. Active Park Assist ja muut kehittyneet ajotekniikat on suunniteltu vähentämään ajamisen stressiä ja auttamaan välttämään törmäyksiä ja lieventämään niiden vaikutuksia.
Uuden Rangerin kahluusyvyys on 800 mm ja maavara jopa 230 mm. 29-asteen lähestymiskulma ja 21 asteen lähtökulma mahdollistavat varmuuden jyrkissä esteissä. Hinauskyky on 3500 kg ja hyötykuorma 1 252 kg. Näitä ominaisuuksia esitellään tässä videossa: