Maailman myydyimmän pakettiauton täyssähköinen versio tarjoaa erinomaista suorituskykyä. E-Transitissa on luokkansa suurin akku, laaja korivalikoima, suurin teho ja ainutlaatuisia ratkaisuja. Lisäksi autossa on vakiovarusteena useita edistyksellisiä kuljettajaa avustavia teknologioita ja liitettävyyspalveluita, joiden avulla yritysten on mahdollista pienentää käyttö- ja omistuskustannuksiaan.
Auton hinnat ja Suomen myyntimallisto julkaistaan lokakuun aikana ja samalla käynnistyvät auton tilaukset. Ford E-Transit on suunniteltu vastaamaan erityyppisten yritysten vaihteleviin tarpeisiin. Vakiona olevan 68 kWh:n nettoakkukapasiteetin ansiosta malli tarjoaa luokkansa pisimmän toimintamatkan, jopa 317 km * WLTP -menetelmän mukaan mitattuna. Takavetoisen E-Transitin vääntömomentti on jopa 430 Nm sekä 184 hv että 269 hv tehoisessa mallissa, ja pakettiautomallin hyötykuorma jopa 1758 kiloa.
Ford E-Transitista tulee Eurooppaan 25 eri versiota pakettiauto-, jatko-ohjaamo- ja alustamalleista. Malli on saatavana eri pituuksilla, kattokorkeuksilla ja kantavuuksilla, ja sen kokonaispaino vaihtelee 3500 ja 4250 kilon välillä. E-Transitiin on mahdollista saada myös auton enerigialähteeksi muuttava "Pro Power On Board" -järjestelmä, jonka avulla voi ladata laitteita ja työkaluja sekä käyttää niitä jopa 2,3 kW: n (2300 W) teholla. Tällainen järjestelmä on nyt tarjolla ensimmäistä kertaa pakettiautoihin Euroopassa.
E -Transitin mukana toimitetaan latauskaapelit sekä normaalilataukseen (AC-vaihtovirta) että pikalataukseen (DC -tasavirta). Mallin saa ladattua 11,3 kW:n laturilla nollasta sadan prosentin tasoon hieman yli 8 tunnissa. E-Transitia on mahdollista ladata jopa 115 kW:n latausteholla pikalatauslaitteella, jolloin lataaminen 15 prosentin tasosta 80 prosenttiin kestää noin 34 minuuttia.