PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen on juuri testattu onnistuneesti Rüsselsheimissa, Saksassa, jossa sen tuotantolinja sijaitsee.
Vedystä on tulossa energiamuutoksen tärkeä pilari. Erityisesti Euroopassa on julkistettu lukuisia kansainvälisiä hankkeita, ja ekosysteemi kehittyy lukuisten investointien ansiosta. European Clean Hydrogen Alliancen investointien arvioidaan olevan noin 60 miljardia euroa. Vedyn jakeluverkosto on saanut vauhtia useista hallituksen suunnitelmista, ja se kasvaa jatkuvasti Euroopassa, ja PEUGEOT-brändi tekee yhteistyötä suoraan energiantoimittajien kanssa pakettitarjousten saamiseksi saataville.
Uusi PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen käyttää uuden sukupolven teknologiaa nimeltä "Next gen e-Van Hydrogen efficiency". EMP2 (Efficient Modular Platform) -monienergia-alustaan perustuva järjestelmä yhdistää verkosta ladattavan akun ajoneuvon lattian alla olevissa kapseleissa olevaan vedyllä toimivaan polttokennoon. PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen hyötyy kaikista vedyn, akkutekniikan ja sähköisen vetovoiman eduista.
Vetysäiliö koostuu kolmesta kanisterista, joiden tilavuus on 4,4 kg vetyä 700 baarin paineessa. Säiliö sijaitsee takalattian alla eikä vie tilaa ajoneuvon tavaratilasta.
Polttokenno on yhdistetty ladattavaan litiumioniakkuun, jonka kapasiteetti on 10,5 kWh ja teho 90 kW. Se sijaitsee istuinten alla ja avustaa sähkömoottoria joissakin ajovaiheissa. Sen virtalähteenä käytetään moottoritilassa olevaa kolmivaiheista 11 kW laturia.
Nämä kaksi energianlähdettä toimivat yhdessä tuottaakseen voiman kestomagneettisähkömoottorille, jonka teho on 100 kW ja vääntö 260 Nm.