Michelinin valtti ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettujen renkaiden kisaan oli 2015 Michelin Crossclimate. Sen jälkeen ympärivuotisten eli allseason-renkaiden keskinäinen kilpailu on kiristynyt huimasti a suorituskyky vastaavasti parantunut. Saksalaisen Auto Bild lehden vertailutestiin osallistui viime talvena jo peräti 34 eri rengasvalmistajaa. Loppuarviossaan Auto Bild tlehden testaajat totesivat parhaiden allseason renkaiden jo toimivan sekä kesäkeleillä että talven lumikeleillä paremmin kuin parhaat kesä- ja talvi-erikoisrenkaat.
Michelinin vastaesitelty allseason-uutuus on perinyt nimensä seitsemän vuoden takaa: Crossclimate. Sen pintakuvio herättää huomiota: se ei ole tavan mukainen tiheästi lreikattu, saipattu pinta, vaan näyttää suuria ehjiä kuvioita.
Michelin on antanut saksalaisen tunnetun autokatsastus- ja tekniikkakeskus TUV Sudin selvkittää uuden Crossclimaten kyvyt vertailutestissä allseason-huippujen kanssa. Vertailtavina olivat Bridgestone A005 Evo, Cointinental Allseason-Contact, Goodyear Allseason Gen 3 ja Pirelli Allseason Plus. Vertailutestissä Crossclimate selvisi voittajaksi jarrutusksessa kuivalla asvaltilla, jarrutuksessa märällä asvaltilla kuluneilla renkailkla sekä jarrutuksessa lumella uusilla kuin myös kuluneilla renkailla. Myös lumipidossa ja suuntavakavuudessa Crossclimate 2 oli huippujoukossa.
Päinvastoin kuin kilpailijansa Michelin rohkaisee käyttämään Crossclimate 2 renkaita 1,6 mm:n urasyvyyteen saakka kaikissa olosuhteissa. Perinteisesti allseason-renkaiden valmistajat suosittavat renkaiden vaihtamista uusiin kun urasyvyys talvikäytössä on kulunut 4 mm:iin ja kesäkäytössä 3 mm:iin.
(Vogel)