Renault esitteli Pariisissa uuden Masterin ja Traficin, sekä uuden Kangoo ZE konseptin ja uusia ominaisuuksia Renault Alaskan- pickupiin. Kuten kuvasta näkyy, Masterin keula on nyt modernimpi ja jykevämpi sekä maski ja valot on uusittu.
Valot ovat C-kirjaimen muodossa ja konepellin linjaa on nostettu ylöspäin. Uutta on myös julkaisuväri "urban grey" sekä maskin kromiosat jotka yhtyvät valoihin. Masterin sisusta on uusittu täysin, ohjaamossa on nyt 105 litraa säilytystilaa, kojelauta on linjakkaampi kuin ennen, ja kromiosia on lisätty. Uutta mittaristossa on kierroslukumittari ja viisituumainen digitaalinäyttö. Ratti ja vaihdekeppi on uusittu ja verhoilukin on entistä kestävämpää.
Hansikaslokeron yläpuolelta avautuu nyt tukeva "easy life" pöytä, jota voi käyttää niin työskentelyyn kuin esimerkiksi ruokailuun. Samaan sarjaan kuuluva uusi hansikaslokero tarjoaa 10.5 litran säilytystilan. Kojelaudassa on nyt langaton latausalusta älypuhelimelle, sen materiaali tuntui pitävän puhelimen hyvin paikallaan.
Autosta löytyy nyt Rear View Assist, joka antaa hyvän kuvan auton takaa tuulilasin yläreunassa olevalle näytölle. Muita kuljettajaa avustavia ominaisuuksia ovat sivutuuliavustin, sokean kulman avustin sekä hätäjarrutustoiminto.
Masterissa on uusi valikoima 2.3L dCi -moottoreita, jotka soveltuvat entistä paremmin yritysasiakkaille. Moottorit täyttävät nyt Euro 6d-TEMP / Euro VI -standardit (versiosta riippuen) ja hyötyvät Twin Turbo -tekniikasta. Ne lisäävät tehoa jopa 180 hv:iin ja vääntömomenttia 400 Nm:iin tehden autosta dynaamisemman ja reagoivamman. Uusi moottoriteknologia vähentää merkittävästi polttoaineenkulutusta, jopa 1l/100 km (NEDC: n korreloimat arvot). Voimalinjan täydentää joko 6-vaihteinen manuaalivaihteisto tai 6-vaihteinen automaatti.
Uudessa Traficissa on täysin LED teknologialla toimivat valot, uudistettu keulan ilme ja maski. Traficissa on uusi valikoima 2.0L-dCi-moottoreita, jotka ovat nyt Euro 6d-TEMP-standardien mukaisia. Vaihtuvageometrisen turboahtimen avulla moottorit aikaansaavat suuremman tehon, 120 - 170 hv, ja lisää vääntömomenttia 380 Nm:iin asti. Uusien moottorien polttoaineenkulutus on vähentynyt merkittävästi jopa 0,6l/100 km 145 hv: n versiossa. Saatavilla on nyt käsikäyttöisen vaihteiston lisäksi kuusivaihteinen EDC kaksoiskytkin automaattivaihteisto, mikä mahdollistaa tasaisemmat ja nopeammat vaihdot.