MAN kuorma- ja linja-autoilla on takanaan pitkä sähköautojen kehityskaari. MAN sähkölinja-autot ovat nousseet myynnissätoiselle sijalle Euroopassa Solarisin jälkeen ja edellä kaikkia kiinalaisia suurmerkkejä, BYD:tä, Yutongia ja muita.
Nyt uusin MAN sähkökuormavalikoima tulee myös Suomeem myyntiin, MAN eTGX kaukoliikenteeseen ja MAN eTGS jakeluun.
MAN eTGX ja MAN eTGS
- Päivittäinen toimintasäde 600…800 km, myöhemmin jopa 1 000 km.
- Suuri latausteho MCS- (750 kW) ja CCS-standardien (375 kW) mukaisesti, latauspistorasian paikka on valittavissa.
- MANin erityisesti hyötyajoneuvoja varten kehittämä akkuteknologia,valmistettu Saksassa.
- Kolme, neljä, viisi tai kuusi modulaarisesti sijoitettavaa akkupakettia optimaalisen käyttötapajoustavuuden ja päälirakennettavuuden varmistamiseksi.
- Modulaarinen akkukonsepti tarjoaa jopa 2,4 tonnin hyötykuorman vaihteluväliä kuljetustehtävän ja toimintasädevaatimusten mukaan.
- Lukuisia puoliperävaunuveturi- ja alustavaihtoehtoja, myös hyvin lyhyillä akselivälillä 3 750 mm:stä alkaen, yleisimpiin perävaunu- ja koriyhdistelmiin.
- Puoliperävaunuveturit ja alustat saatavana tehtaalta jopa kolmen metrin kuormatilan sisäkorkeuteen asti.
- MAN eMobility Consulting – tarjoaa apua ajoneuvokaluston ja latausinfrastruktuurin kehittämiseen sekä digitaaliset työkalut käyttöönoton analysointia ja reittisuunnittelua varten. Nämä perustuvat vuosien kokemukseen eBus- ja eVan-mallien käytöstä.