MAN - Vaihtoautot

Yhdysvalloissa raportoidaan entistä vähemmän onnettomuuksia, joissa on mukana taso 2 avustavat ajojärjestelmät, Yhdysvaltain liikenneministeriön raportointisääntöjen muutosten myötä.

Jatkossa, kun auto on onnettomuuksissa, joissa on käytössä järjestelmä kuten Tesla Autopilot, Ford Blue Cruise tai GM Super Cruise, ja auto joudutaan hinamaan pois paikalta, tapausta ei tarvitse raportoida Yhdysvaltain kansalliselle liikenneturvallisuusvirastolle (NHTSA). Mikäli onnettomuudessa ei ole kuollut henkilöitä, henkilöitä kuljetettu sairaalaan lääketieteelliseen hoitoon, jalankulkijaan tai muuhun haavoittuvaan tienkäyttäjään ei ole törmätty, tai turvatyynyt ei ole lauenneet. Autojen valmistajilla on myös viisi päivää aikaa raportoida onnettomuuksista; aikaisemmin määräaika oli 24 tuntia.

Muutokset ilmoitettiin sen jälkeen, kun raportoitiin NHTSA\:n työntekijöiden irtisanomisista, jotka työskentelivät itseajavien autojen riskeihin liittyen osana Tesla CEO Elon Muskin uutta roolia Yhdysvaltain hallituksessa.

Vaikka vaatimuksia on heikennetty Yhdysvalloissa, ne ovat silti tiukempia kuin EU:ssa, jossa tällä hetkellä ei ole vastaavia vaatimuksia taso 2 avustaville ajojärjestelmille, jotka ovat markkinoilla. Ainoastaan EU-markkinoille tulevat avustavat ajojärjestelmät, jotka noudattavat uusia sääntöjä "kuljettajan ohjausavustusjärjestelmistä" (DCAS), alistuvat raportointivaatimuksille. ETSC on useaan otteeseen vaatinut EU-tason viranomaisen perustamista, joka valvoisi ja tutkisi onnettomuuksia, joissa on mukana kaikki avustavat ja automatisoidut ajojärjestelmät.

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!