UPS on tänään ilmoittanut suunnitelmansa rakentaa viisi paineistetun maakaasun (Compressed Natural Gas, CNG) tankkausasemaa ja lisäävänsä yli 700 uutta CNG:a käyttävää ajoneuvoa kalustoonsa. Kalusto kasvaa 400 vetoautolla sekä 330 terminaalitraktorilla.
Tämä 130 miljoonan dollarin investointi CNG-kapasiteettiin on jatkoa UPS:n aiempaan 100 miljoonan dollarin investointiin vuonna 2016 ja 90 miljoonan dollarin investointiin vuonna 2017. UPS investoi yhteensä yli miljardi dollaria vaihtoehtoisiin polttoaineisiin ja teknologisesti edistyksellisiin ajoneuvoihin sekä tankkausasemiin vuosina 2008–2018.
CNG ja LNG (Liquified Natural Gas) kapasiteettien kasvattaminen on tärkeässä roolissa UPS:n uusiutuvan biokaasun käytössä. Uusiutuvat biokaasut vähentävät jopa 90 % kasvuhuonekaasupäästöjä elinkaarensa aikana verrattuna perinteiseen dieseliin. Viime vuonna UPS käytti noin 57 miljoonan litran edestä biokaasua. Yhtiö on suurin biokaasun käyttäjä kuljetussektorilla.
Viisi uutta CNG-tankkausasemaa tulevat olemaan Arizonassa, Indianassa, Kansasissa sekä kahdessa kohteessa Texasissa. Uudet 400 vetoautoa hankitaan valmistajilta Freightliner ja Kenworth sekä uudet 330 terminaalitraktoria valmistajalta TICO. UPS:n jo olemassa olevia ja uusia CNG-ajoneuvoja käytetään reiteillä, joilla ne voivat hyödyntää uusia CNG-tankkausasemia.
Tällä hetkellä UPS:llä on yli 50 maakaasun tankkausasemaa strategisesti sijoitettuna ympäri Yhdysvaltoja, Vancouverissa Canadassa ja Tamworthissa Isossa-Britanniassa.
Hanke auttaa UPS:ä saavuttamaan vuoden 2020 tavoitteen, jossa yksi neljästä uusista hankituista ajoneuvoista käyttää vaihtoehtoista polttoainetta tai on edistyksellisen teknologian ajoneuvo. Yhtiö on myös asettanut tavoitteen, jossa se korvaa 40 % kaikissa maakuljetuksissa käytetyistä polttoaineista muilla kuin perinteisellä bensiinillä tai dieselillä. Tavoitteet tukevat UPS:n sitoutumista vähentää 12 % kasvihuonekaasupäästöjä maakuljetuksista vuoteen 2025 mennessä.
Käyttämällä liikkuvaa laboratoriotaan, UPS ottaa käyttöön noin 9 100 vähäpäästöistä ajoneuvoa selvittääkseen, mitkä ratkaisut toimivat parhaiten eri reiteillä. Tämä pitää sisällään täysin sähköisiä, sähkö-hybridi, hydrauli-hybridi, etanoli, maakaasu (CNG), nestekaasu (LNG) ja propaanikäyttöisiä ratkaisuja.