 Suomen rautateiden rakentamisesta ja kunnossapidosta vastaava VR Track on saanut käyttöönsä sekä tiellä että kiskoilla liikkuvan Unimog-kaksitieajoneuvon. Erikoisvarusteltu Unimog voi ajaa tietä pitkin tasoristeykseen ja liikkua siitä suoraan työkohteeseen kiskoja pitkin.
Suomen rautateiden rakentamisesta ja kunnossapidosta vastaava VR Track on saanut käyttöönsä sekä tiellä että kiskoilla liikkuvan Unimog-kaksitieajoneuvon. Erikoisvarusteltu Unimog voi ajaa tietä pitkin tasoristeykseen ja liikkua siitä suoraan työkohteeseen kiskoja pitkin. 
Unimog U427 Road-Rail-kaksitieajoneuvossa on 220 kW:n tehoinen 6-sylinterinen moottori. Auto on varusteltu 12 tonnimetrin nosturilla, lumiauralla ja -lingolla sekä harjalaitteella, jotka soveltuvat erityisesti käytettäviksi rautatieympäristössä. Unimog toimii missä tahansa Suomen 6000 kilometrin pituisilla kiskoreiteillä – sekä tarvittaessa länsirajan toisella puolella Ruotsissa, sillä sen raideleveys on tarvittaessa säädettävissä Suomen 1524 millistä Ruotsin 1435 milliin. Unimogin etuina ovat selvästi perinteistä raskasta ratakonekalustoa edullisemmat huolto- ja operointikustannukset.
 
						


 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
											
	
