MAN - Tapahtumat

Neljännen sukupolven Renault Masterin ilmanvastusta on pienennetty uudella muotoilulla viidenneksellä. Kolmen turbodieselin lisäksi tarjolle tulee sähköversio ja myöhemmin myös vedyllä toimiva vaihtoehto. Kuormatila on kasvanut, ja kuljettajalle tarjotaan hyvin varustettu, mukava ja ergonominen ohjaamo.

Renault Masterilla on ollut vuodesta 1980 lähtien vankka asema isojen pakettiautojen ja kevyiden jakelukuorma-autojen luokassa. Batillyssa, Itä-Ranskassa sijaitsevalta tehtaalta on valmistunut reilun 40 vuoden aikana yli kolme miljoonaa Masteria. Niitä myydään useammassa kuin 50 maassa sen jälkeen, kun vuonna 1990 Masteria alettiin viedä myös Etelä-Amerikkaan.

”Tavoitteemme oli tehdä täysin uudesta Renault Masterista niin täydellinen pakettiauto kuin mahdollista. Kaikki käyttäjät huomaavat heti sen valtavan edistysaskeleen, minkä olemme Masterin kanssa ottaneet. Olemme tehneet auton, joka auttaa yrittäjiä parantamaan yhtiönsä kannattavuutta. Pakettiauton, joka toimii kaikessa käytössä päivästä päivään riippumatta siitä, minkä moottorin autoon valitsee.” Renault Masterin tuotejohtaja Hélène Carvalho kommentoi.

Säästöä hyvällä aerodynamiikalla

Uutta Masteria kehitettäessä päätettiin nostaa se aerodynamiisia ominaisuuksia. Niinpä tuulitunnelissa vietettiin pitkiä aikoja. Lopputuloksena uuden Masterin ilmanvastuskerroin on yli 20 prosenttia aiempaa pienempi ja samalla matalampi kuin yhdelläkään kilpailijalla.

Kaikki keinot käytettiin hyväksi ilmanvastuksen pienentämiseksi aina korin mittasuhteista alkaen. Sen takia Masterin konepelti on edeltäjää lyhyempi. Tuulilasi alkaa edempää ja on kallistettu enemmän kuin ennen. Ulkopeilit, etupuskurin ilmanottoaukot ja katto on kaikki viimeistelty aerodynamiikan ehdoilla. Kapenevan perän ansiosta, uutta Masteria voisi nimittää Aerovaniksi. Ilmanvastuksen lisäksi paremmalla aerodynamiikalla on alennettu huomattavasti melutasoa.

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!