Ford Pro on paljastanut uuden sarjan huippuluokan hyötyajoneuvoja MS-RT-brändillä, nimittäin täysin uudet Transit Custom MS-RT ja Ranger MS-RT.
Kaksi eksklusiivista uutta mallia on suunniteltu yhteistyössä Fordin maailmanlaajuisen tiimin ja Fordin rallikumppanin M-Sportin sivuhaaran, MS-RT:n asiantuntijoiden välillä.
"Yhä useammat asiakkaat haluavat työajoneuvon viikoksi, Ford Pron tuottavuusratkaisuilla, jotka auttavat heidän liiketoimintaansa menestymään, mutta myös jotain, joka tukee heidän elämäntapaansa viikonloppuisin. Nämä uudet MS-RT-ajoneuvot ovat täydellinen vastaus”, sanoi Hans Schep, Ford Pro Euroopan toimitusjohtaja.
Uusimman sukupolven Transit Custom- ja Ranger-alustoista johdetuissa kahdessa MS-RT-mallissa yhdistyvät rohkea visuaalinen vetovoima ja tekniset päivitykset.
E-Transit Custom MS-RT -johdannainen on saatavana 210 kW:n (285 hv) sähköisellä voimansiirrolla, mikä tekee siitä kaikkien aikojen suurimman tehon tuottavan Transit Customin.
3,0-litrainen V6-dieselkäyttöinen Ranger MS-RT 2 käyttää ainutlaatuista jousitusta ja pyöräjärjestelyä parantaakseen ajokykyään ja tehdäkseen siitä "äärimmäisen katukuorma-auton".
Autojen mahdollisesta saatavuudesta Suomessa ei ole vielä tietoa.
Ford Transit Custom MS-RT
Ford Transit Custom MS-RT voimansiirtovaihtoehtoina ovat diesel, ladattava hybridi ja täyssähköinen. Se tarjoaa 6,8 m3:n enimmäiskuormatilan ja 1 124 kg:n nettohyötykuorman.
Akkusähköisessä E-Transit Custom MS-RT -mallin 210 kW (285 hv) on tähän mennessä suurin Transit Customin teho. Energiatehokkuuden optimoimiseksi valittavissa olevat ajotilat mahdollistavat myös ajoneuvon ajon 160 kW:lla normaalitilassa ja 100 kW:lla Eco-tilassa.
2,0-litrainen EcoBlue-dieselmoottori on saatavana 170 hevosvoiman teholla ja kahdeksanvaihteisella automaattivaihteistolla, lisävarusteena älykkäällä nelivedolla tai etuvetoisena kuusivaihteisena manuaaliversiona 150 hevosvoimalla.
232 hv:n ladattavassa hybridiversiossa on 2,5-litrainen bensiinimoottori ja 11,8 kWh:n akku.
Ford Ranger MS-RT
Ford Ranger MS-RT saa voimansa 3,0-litraisesta V6-dieselmoottorista, joka tuottaa 240 hv ja 600 Nm. 10-nopeuksinen automaattivaihteisto ja uusi e4WD-täystoiminen nelivetojärjestelmä, ovat samat, jotka löytyvät uusimmasta Ranger -malleista. Ranger MS-RT säilyttää myös saman poikkeuksellisen yhden tonnin kantavuuden ja 3 500 kg:n vetokapasiteetin kuin täysin uusi Ranger.
Ainutlaatuisissa timanttihiotuissa 21 tuuman vanteissa käytetään matalaprofiilisia 275/45 R21-renkaita, ja ne ovat Ford Rangerin kaikkien aikojen suurimmat renkaat. Ne sijaitsevat levenevien pyöränkaarien sisällä, jotka laajentavat ajoneuvon kokonaisleveyttä 82 mm sekä edessä että takana. Raideleveyttä on kasvatettu 40 mm kummallakin puolella.
Jousitusta optimoitiin ja lopullisessa kokoonpanossa on uudet, tiukemmat iskunvaimentimet edessä, uudelleen viritetty takajousitus ja kokonaiskorkeusalennus 40 mm. Tämä antaa Ranger MS-RT:lle urheilullisemman asennon ja tarjoaa myös paremman käsittelytarkkuuden ja vakauden mutkissa.
"Jos Ranger Raptor on paras maastoauto, niin Ranger MS-RT on paras katuauto", Schep sanoi. "Se poikkeaa siitä, mitä tavallisesti näemme tällä segmentillä Euroopassa, mutta koska ajodynamiikka on enemmän automaista ja veto- ja kantokyky ennallaan, uskomme sen tarjoavan houkuttelevan uuden vaihtoehdon pick-up-asiakkaille."