Kolme pituutta, sähköllä tai dieselillä, lukematon määrä vaihtoehtoja ja selvällä tavoitteella: Toyota Proace Max haastaa VW Crafterin, MB Sprinterin, Ford Transitin ja kaikki muut alle 3,5 tonnin kilpailijat poikkeuksellisen laajalla vaihtoehto-valikoimalla kilpailuun pakettiautoluokan herruudesta.
Proace-mallisto syntyy yhteistyössä Stellantisin kanssa Puolan, Ranskan ja Espanjan tuotantolaitoksissa. Sukulaisuus Fiat Ducaton, Peugeot Boxeri, Citroen Jumperin ja Opel Movanon kanssa on ilmeinen.
Ilman sivupeilejä 2,05 m leveä Proace Max on tarjolla 5,41-, 6,00- ja 6,36-metrisenä, akeliväliltään 3,45- tai 4,04-metrisenä ja kattorakenteesta riippuen 2,52 - 2,76 m korkeana. Alkuun se tulee umpipakettiautona, vuoden 2025 alussa myös avolavalla, kipillä tai ilman.
2,2 litran dieselmoottorista on valittavana 120, 140 tai 180 hv. Sähkömootorisena se antaa 205 kW/279 hv tehoa.
Täyssähköisenä se tarjoaa väkivahvaa voimaa äänettömästi kulkien, mutta raskaalla akkupaketillaan oikeastaan vain 710 kg kantavuudella. Jos akkupakettia ei oteta lukuun, kantavuus voisi olla 1460 kg.
(Vogel)