Uudella D30 PowerLion -voimalinjalla varustetussa MAN TGX -mallissa MAN Truck & Bus esittelee uuden tehokkuusluokan pitkän matkan kuljetuksiin. Laajan testikampanjan yhteydessä uudet PowerLionit ajoivat yhteensä 33 500 kilometriä – lähes maapallon ympärysmatkan verran. Riippumattomassa kulutustestissä täysin uudella D30-moottorilla, optimoidulla MAN TipMatic -vaihteistolla ja aerodynamiikkaparannuksilla varustettu MAN TGX saavutti keskimäärin noin viiden prosentin polttoainesäästön verrattuna edelliseen D26-moottorilla varustettuun malliin. Verrattuna nykyisiin kilpailijoihin, jotka testattiin samoilla reiteillä, 520- ja 560-hevosvoimaiset MAN TGX -versiot saavuttivat jopa 3,5 litran säästön sadalla kilometrillä.
-PowerLion-voimalinjamme osoittaa vakuuttavasti, mihin nykyaikainen dieseltekniikka kykenee raskaassa kalustossa: erittäin polttoainetehokas, vähäpäästöinen ja silti niin voimakas, että asiakkaamme voivat luottavaisesti hoitaa minkä tahansa kuljetustehtävän. Win-win-tilanne ympäristölle, kuljetusyrityksille ja logistiikan tulevaisuuden turvaamiselle, sanoo Friedrich Baumann, MAN Truck & Busin myynti- ja asiakasratkaisuista vastaava johtokunnan jäsen.
MAN PowerLion: taloudellinen ja ympäristöystävällinen voimapesä
Uuden PowerLion-voimalinjan tehokas mutta taloudellinen sydän on uusi MAN D30 -moottori. TRATON-konsernin yhdistetyllä osaamisella kehitetty 13-litrainen rivikuutonen saavuttaa yli 50 prosentin hyötysuhteen – ennätyksellisen tason raskaiden ajoneuvojen maailmassa. Tehovalikoimallaan 380–560 hv (2 100–2 800 Nm) MAN D30 kattaa tehokkaasti kaikki käyttötarpeet.