Taksi Helsingin ja Benemenin yhteistyön avulla taksin tilaus nopeutuu ja asiakas saa parempaa palvelua. Benemenin älykäs kommunikaatioteknologia mahdollistaa asiakkaille täysin uusia tilauspalveluja, esimerkiksi vakiotilaajan tunnistamisen puhelinnumeron perusteella sekä jopa Suomen rajojen ulkopuoliset palvelut.
- Puhelin on edelleen yleisin kanava taksia tilattaessa ja nyt saamme taksipalveluihin täysin uusia ulottuvuuksia, toteaa Taksi Helsinki Oy:n toimitusjohtaja Jari Kantonen.
Vakiotilaaja tunnistetaan puhelinnumeron perusteella ja välittäjä saa ruudulleen automaattisesti asiakkaan tiedot. Vakioasiakkaasta järjestelmä tietää hakuosoitteen ja mahdollisen erityistarpeen, esimerkiksi suuremman auton tai vaikkapa suosikkikuljettajan.
Taksilla on jokaisessa kaupungissa oma tilausnumeronsa, jonka vuoksi paljon matkustavalle taksin tilaaminen on vaivalloista. Yksi yhteistyön tavoitteista on saada tilaus soitettua yhdellä ja samalla numerolla, olipa asiakas sitten missä päin Suomea tahansa.
- Tämä toteutetaan yhdessä valittujen paikallisten kumppanien kanssa. Neuvottelut eri alueilla ovat jo hyvässä vauhdissa ja kattavuus laajenee koko ajan, Kantonen kertoo.
Tulevaisuuden visiona on kehittää palvelu, jossa matkalle lähtijä saa tehtyä kaikki matkustukseen liittyvät varauksensa yhdellä soitolla: taksikyydit asemille, junaliput halutuilla istumapaikoilla, taksi odottamaan määränpäähän tai metrolippu maksettuna ja niin edelleen.