MAN - Vaihtoautot

eSend ratkaisee yhdessä Tampereen Aluetaksin ja erityisesti pääkaupunkiseudulla toimivan Lähitaksin kanssa vähittäis- ja tukkukaupan alueellisia pikakuljetusongelmia. Tekoälyä hyödyntävä toiminnanohjausjärjestelmä ja laaja jakeluverkosto mahdollistavat jopa tunnin pikakuljetukset lähettäjältä vastaanottajalle.

eSend Finland Oy:n toimitusjohtaja Tero J. Majuri ja Tampereen Aluetaksi Oy:n toimitusjohtaja Arttu Hirvikorpi haastavat hitaat ja joustamattomat kuljetuspalvelut B2B- ja B2C-markkinoilla. Yhteistyön tavoitteena on luoda kuljetusverkosto, joka vastaa kasvavaan pikakuljetustarpeeseen.

- eSendExpress®️ on lisäarvopalvelu, jossa kaikki osapuolet voittavat. Asiakkailla on oikeasti mahdollisuus saada tilaus kotiin jopa tunnissa, Majuri toteaa.

- Kuluttajille on saatavilla täysin uusi kuljetusvaihtoehto, joka voidaan takseja hyödyntäen toteuttaa kaikkina vuorokauden aikoina. Samalla voimme huomattavasti parantaa taksien käyttöastetta, Hirvikorpi jatkaa.

eSendExpress®️ on helppokäyttöinen tilausjärjestelmä kaikkiin kuljetustarpeisiin. Järjestelmään tehty kuljetustilaus ohjautuu optimaalisimmalle kuljettajalle.

- Järjestelmä hyödyntää jo ajossa olevien autojen sijaintia ja vapaata kuljetuskapasiteettia. Tilaus ohjautuu kuljettajalle, joka voi hoitaa kuljetuksen mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti., eSendin teknologiajohtaja Tero Koskela sanoo.

Jos TV tai pesukone hajoaa, kuluttaja voi tilata verkko- tai kivijalkakaupasta uuden kotiinkuljetettuna jopa alle tunnissa.

Tavoitteena on toimia Suomen jokaisessa kaupungissa ja verkkokaupassa.

Yhteistyön ensimmäinen vaihe alkaa Pirkanmaalla ja pääkaupunkiseudulla. Kuljetusverkoston laajentuessa toiminta tulee ulottumaan Suomen jokaiseen kaupunkiin.

- Tämä tuo perinteisen henkilökuljetuksen rinnalle uuden kasvumahdollisuuden liiketoiminnalle. Pääkaupunkiseudulla pikakuljetuksien tarpeen odotetaan olevan suurin, kertoo liiketoimintajohtaja Caj Rautelin Lähitaksista.

Tilaussovellus on heti käytettävissä verkkoselaimella. Rajapintojen rakentaminen suurempien ketjujen järjestelmiin on kuitenkin jo aloitettu. Tavoitteena on olla kuljetusvaihtoehto aina, kun tarvitaan kuljetusta. Loppuasiakas on palvelun keskiössä. Jakeluverkostossa kuitenkin voittavat kaikki. Kuljetuskaluston täysimääräinen hyödyntäminen tehostaa kuljetusyrityksien toimintaa. Kun erillisten kuljetuksien tarve vähenee ja kapasiteetti hyödynnetään fiksusti, myös kuljetuksista aiheutuva ympäristörasite pienenee.