Portugalilainen bussivalmistaja Caetano on sopinut Toyotan kanssa vetybussien valmistuksesta. Toyota toimittaa Caetanolle polttokennot, vetysäiliöt ja muita avainkomponentteja. Ensimmäiset Caetano vetybussit valmistuvat vähän yli vuoden kuluttua.
Toyota on jo pitkään valmistanut vetybusseja koekappaleina Tokion linjaliikenteeseen SORA-kehityssuunnitelmansa puitteissa. Tavoitteena on 100 Toyota vetybussia säännöllisessä linjaliikenteessä Tokiossa 2020 vuoden Olympialaisissa. SORA-nimi juontuu englanninkielisistä sanoista Sky, Ocean, River, Air muistuttaen veden kiertokulusta. Vetybussi on Toyotan vastaus 0-päästöbussiksi.
10,5 m pitkä Toyota Sora bussi perustuu Toyotan kehittämään Mira vety-henkilöautoon. Bussissa on tilaa 22 istumapaikalle ja 56 seisomapaikalle. Bussia voidaan käyttää myös sähkögeneraattorina. Liitin bussin takana voi välittää 9 kW yli 24 tunnin ajan. Näin bussi voi toimia varavoimalana kouluille, asuinrakennuksille ymv. Bussin kahdella sähkömoottorilla on tehoa 113 kW.
Vetybussien yleistymistä estää korkea hinta. UITP arvioi niiden saavuttavan 2% markkinaosuuden vuonna 2020 ja 10% osuuden vuoteen 2030 mennessä.
Puolalisen Solaris bussitehtaan odotetaan esittelevän 12 m pitkän Solaris Urbino Hydrogen vetybussinsa vuonna 2019.