Valtionyhtiö Finavia Oyj:n tehtäväksi on määrätty Suomen 20 lentoaseman toiminnan kehittäminen. Se on osoittautunut mahdottomaksi tehtäväksi Finavialle, jonka toiminta on keskittynyt lentoasemiensa karsimiseen käytännössä kuuteen jäljellä olevaan.
Samalla Suomen sisäisten matkustajalentojen määrä on pudonnut neljännekseen Finavian perustamisesta.
Finavia onkin nähtävästi keskittynyt Helsinki-Vantaan lentoaseman kiinteistösijoittajaksi. Sen vastapainoksi on syntynyt Finavian 19 hylkäämän lentoaseman yhteenliittymä, Suomen Lentoasemaverkosto, kehittämään nykyaikaista ilmailua Suomessa.
Helmikuun ensimmäisellä viikolla ilmestyvä Auto, tekniikka ja kuljetus 1/2025 tilittää asiasta näin.
(Lue myös mm: VW ja Transporter 75 vuotta Suomessa ; "Uutta tuppaa", toteaa Suomen VW:n hyötyautojohtaja ; raportti Caravan-messuilta ; Omatoimimuutot vuokra-autolla ; Fenatra 2024 messut ; Scanian uusi pääkallopaikka Vantaalla ; Volvo ja DHL liittoon, Latinalaisen Amerikan Vuoden Kuorma-auto 2025, ja paljon muuta)