Iveco esitteli mittavan tekniikkapäivityksen läpikäyneen Straliksen. Sen voimalinja on lähes kokonaan uusittu. Perusmallin rinnalle tuodaan XP(XtraPower)- ja NP(NaturalPower) -mallivaihtoehdot.
Toiveet 16-litraisen Cursor-tehomyllyn saattamisesta Straliksen nokalle jäävät kuitenkin toteutumatta. Konehuoneeseen tarjotaan päivitettyjä Cursor 9-, 11- ja 13 -koneita. Tehokkaimmasta moottorista irrotetaan nyt Smart EGR:n avuin 570 hv huipputehot.
Nykyinen HiTronic -automaatti korvataan dieselkoneessa ZF:n tuoreella TraXon -automaatilla. Ivecossa ensiesiteltävä vaihteisto sisältää kaikki nykyvaihteistolta vaadittavat ominaisuudet. HiTronicia tarjotaan jatkossa kaasukoneen yhteydessä.
Uusi taka-akseli on 45 kg nykyistä kevyempi ja siihen tarjotaan uusia välitysvaihtoehtoja.
Hytti säilyy pääosin entisellään.
Tässä vasta muutamia pääkohtia päivityksistä. Lisätietoa aiheesta tarjoaa seuraava 1.7. ilmestyvä Auto, tekniikka ja kuljetus -lehti.