MAN - Vaihtoautot

Stellantis Pro One -hyötyajoneuvovalikoima laajentaa vetypolttokennoajoneuvojen tuotantokapasiteettiaan omalla tuotannolla, joka alkaa nyt sekä keskikokoisten että suurten pakettiautojen osalta Hordainissa (Ranska) ja Gliwicessä (Puola). Laajennettu valikoima ja lisääntynyt polttokennopakettiautojen oma, teollisen mittakaavan tuotanto vahvistaa Stellantiksen asemaa kiistattomana johtajana hyötyajoneuvojen päästöttömässä propulsiomoottorissa Euroopassa.

Stellantis ja sen tuotemerkit hyödyntävät täyden valikoiman kehittyneitä sähköistettyjä propulsio-, turvallisuus-, ADAS- ja liitettävyystekniikoita tarjotakseen stressittömän ympäristön kuljettajille ja luotettavan liikekumppanin kaupallisille omistajille.

"Toimenpide lisätäksemme polttokennollisia pakettiautoja tuotantolinjoillemme on todiste sitoumuksestamme säilyttää huippuluokan vetyteknologian johtoasema ja tuoda se vaativimpien asiakkaiden saataville", sanoi Jean-Michel Billig, Stellantiksen teknologiajohtaja, vetypolttokennoajoneuvojen kehitys. "Insinööri- ja operatiivisten tiimiemme osaaminen ja omistautuminen ovat tärkeitä, kun pyrimme Dare Forward 2030 -tavoitteeseen ja säilytämme johtoaseman nollapäästöisten hyötyajoneuvojen segmentissä."

Autojen polttokennoversiot, jotka on tarkoitettu tukemaan intensiivistä asiakaskäyttöä, perustuvat ajoneuvojen päästöttömien BEV-versioiden teknologiaan, jonka lisäetuina ovat lyhyet tankkausajat hyötykuormakyvystä tinkimättä. Keskikokoisissa pakettiautoissa toisen sukupolven polttokennojärjestelmä tarjoaa segmentin ennätysmatkan jopa 400 kilometriin ja tankkausajan alle neljä minuuttia. Polttokennoteknologian lisäys tuo suuriin pakettiautoihin jopa 500 km:n toimintasäteen ja vain viiden minuutin tankkausajan.

Stellantisilla tulee olemaan kahdeksan itse valmistettua polttokennovetyversiota keskikokoisista ja suurista pakettiautoista: Citroën ë-Jumpy ja ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo ja E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro ja Movano sekä Peugeot E- Expert ja E-Boxer.