SsangYong esitteli Frankfurtin autonäyttelyssä neljännen sukupolven Rextonin. Uusi Rexton on ylellisempi, tilavampi ja turvallisempi kuin ennen. SsangYong tarjoaa ensi vuoden alusta alkaen aivan uuden malliston, sillä myös Korando ja Tivoli uudistuvat.
Edeltäjänsä tapaan myös uudessa Rextonissa on erillisrunko, joka on vielä lujempi ja jäykempi kuin ennen. Korirakenteissa käytetään pääosin eriasteisia suurlujuusteräksiä. Normaalin teräksen osuus on pudonnut edellisen Rextonin 84 prosentista vajaaseen viidennekseen. Auton 2,2-litrainen turbodiesel kehittää 133 kW (181 hv) ja 420 Nm. Vaihteistona on Mercedes-Benzin kehittämä 7-vaihteinen automaatti.
Uusi Rexton kuuluu suurten maasturien joukkoon. Akseliväli on kasvanut 30 mm ja on nyt 2,865 metriä. Kori on 4,85 metriä pitkä, 1,96 metriä leveä ja 1,8 metriä korkea. Pituutta on tullut melkein kymmenen senttiä lisää ja leveyskin on kasvanut kuudella sentillä. Kasvaneiden mittojen myötä sisä- ja tavaratilaa on reilusti enemmän kuin ennen.
Vakiona uusi Rexton on viisipaikkainen, mutta sen saa halutessaan myös seitsemänpaikkaisena, jolloin kolmannella rivillä on kaksi istuinta. Monesta kilpailijasta poiketen myös taaimmaisella rivillä on hyvät tilat matkustajille. Tavaratila viisipaikkaisessa Rextonissa on 820 litraa ja tila on laajennettavissa lähes kahden kuutiometrin kokoiseksi (kattoon saakka lastattuna).
Maastoajossa on iloa uuden Rextonin yli 20 sentin maavarasta. Myös tulo- ja jättökulmat ovat tarkoituksenmukaisen muotoilun ansiosta suuret. Ajettavuus on hyvällä tasolla, sillä edessä on kaksoistukivarret ja takana monitukivarsijousitus. Uuden Rextonin jykevästä olemuksesta kertoo omaa kieltään sen perävaunupaino, joka on peräti 3 000 kiloa.
Uudessa Rextonissa on paljon varusteita, joita ei tähän saakka ole saanut mihinkään SsangYongiin. Painopiste on, kuten uutuuden suunnittelussakin, turvallisuus. Sitä painotetaan sekä aktiivisella tasolla auton ajo-ominaisuuksissa ja kuljettajaa avustavissa järjestelmissä että passiivisella tasolla rakenteiden lujuudessa ja matkustajia suojaavissa varusteissa.
SsangYong Rextoniin on saatavissa yhdeksän turvatyynyä, sillä autossa on sivuturvatyynyt myös takaistuimella ja kuljettajalla on polviturvatyyny. Kuljettajaa avustavien järjestelmien lista on pitkä, sillä autoon ovat saatavissa liikennemerkkien tunnistus, hätäjarrutusavustin, törmäysvaroitin, kaistavahti, automaattinen valonvaihto, kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, risteävän liikenteen varoitus ja kaistanvaihtoavustin.
Kuljettajalla on ergonominen istuin, joka on sähköllä säädettävissä ja asetukset jäävät muistiin. Nykyaikainen mittaristo luo kolmeulotteisen vaikutelman ja päämittarien välissä on 7-tuumainen värillinen tietoruutu. Kojelaudan keskellä on 9,2-tuumainen kosketusnäyttö, josta näkyvät niin HD-tasoinen peruutuskameran kuva kuin navigaattori. Kokonaisuuteen kuuluu myös mahdollisuus liittää älypuhelin auton tietojärjestelmään.
Uusi neljännen sukupolven SsangYong Rexton esitellään Suomessa heti vuoden 2018 alkupuolella.
Uudistunut SsangYong Korando
SsangYong on kehittänyt Korandoa ulkonäöltään ja ominaisuuksiltaan entistä modernimmaksi.
Korando on uudistuneena voimakkaamman näköinen keulan uuden muotoilun ansiosta. Muuttuneen jäähdyttäjän säleikön molemmin puolin ovat valoyksiköt, joissa on nyt erilliseen heijastimeen sijoitetut ledipäiväajovalot. Takana on uudelleen muotoiltu kaksivärinen puskuri sekä kaksoispakoputki, jotka antavat autolle urheilullisen säväyksen.
Etu- ja takakameroilla lisätään turvallisuutta, kun ajaja näkee alhaisissa nopeuksissa ja pysäköitäessä kaikkialle auton ympärille. Uusi järjestelmä helpottaa merkittävästi myös maastoajoa.
Moottorina Suomeen tuotavissa Korandoissa on 2,2-litrainen turbodiesel, joka on tehokkaampi ja taloudellisempi kuin autossa aiemmin käytetty kaksilitrainen. Suurin teho on 131 kW (178 hv) ja 400 Nm vääntömomentti on käytettävissä laajalla 1 400 - 2 800 r/min käyntinopeusalueella. Vaihteistoksi uudistuneeseen Korandoon voi valita kuusivaihteisen käsivalintaisen tai automaattivaihteiston.
Uudistuneen SsangYong Korandon ennakkomyynti alkaa syksyn aikana ja se esitellään virallisesti vuoden 2018 alussa.
Uudistunut SsangYong Tivoli
SsangYongin kokonaan uudistuneen malliston täydentää Tivoli, joka on aiempaa modernimman näköinen ja samalla siihen on lisätty paljon turvallisuutta ja mukavuutta lisääviä varusteita.
Tivoliin on nyt saatavissa etutörmäysvaroitin, hätäjarrutusavustin, kaistavahti, kaistavaroitin, liikennemerkkien tunnistus ja automaattinen valonvaihto. Tivolissa on ollut jo tähän saakka muun muassa seitsemän turvatyynyä.
SsangYongin jatkuvan tuotekehityksen myötä Tivolia on parannettu monilta osin. Kuljettaja saa paremman ajoasennon, kun ohjauspyörässä on nyt korkeus- ja etäisyyssäätö. Takaistuimen selkänojan kallistussäädön ansiosta takana matkustavat saavat mukavamman asennon tai säädön avulla voi kasvattaa tavaratilaa. Tavaratilan kahteen tasoon säädettävä lattia lisää edelleen tilan monikäyttöisyyttä. Lämmitys- ja tuuletusjärjestelmää on muutettu entistä tehokkaammaksi. Tivolin paremmassa varustetasossa on nyt vakiona myös navigaattori.
Uudistuneen SsangYong Tivolin myynti alkaa Suomessa vuoden 2018 alussa.