Sikorsky suorittaa lentokokeita kehittääkseen uuden pystysuoran nousun ja laskun miehittämättömän ilmajärjestelmän (VTOL / UAS) ohjausjärjestelmää ja aerodynamiikkaa.
Lentokokeilla on tarkoitus todistaa "roottoripuhalletun siiven" tehokkuus ja skaalautuvuus. Siipi on pystyasennossa lentoonlähdettäessä ja laskeuduttaessa ja toimii kuten helikopteri ja siirtyy helposti vaakasuoraan eteenpäin lentoon pitkiä kestäviä tehtäviä varten, kuten tiedustelu ja valvonta.
Käynnissä olevat lentokokeet tukevat Defence Advanced Research Projects Agencyn (DARPA) Ancillary-aloitetta, jonka tavoitteena on kehittää luokan 3 UAS VTOL X-Plane, joka pystyy toimimaan useimmissa sääolosuhteissa laivojen kansilta ja valmistelemattomilta pinnoilta ilman infrastruktuuria.
Sikorsky on yksi monista kilpailijoista, jotka on valittu viemään UAS-konseptisuunnitelmansa seuraavaan kehitysvaiheeseen.
Termi "roottoripuhallettu siipi" viittaa jatkuvaan ilmavirtaukseen potkurista siiven poikki. Sikorsky valitsi rakenteen vähentääkseen siiven vastusta hover-tilassa ja siirtyessään eteenpäin lentoon sekä lisätäkseen tehokkuutta ja kestävyyttä.
Suunnittelu on vain yksi monista tavoista, joilla Sikorsky edistää 21st Century Securityn teknologioita ja innovaatioita, sanoi Igor Cherepinsky, Sikorsky Innovationsin nopean prototyyppiryhmän johtaja.
"Lennon ohjattavuuden ja skaalautuvuuden tärkeimmät mahdollistajat ovat MATRIX autonominen lennonohjausjärjestelmämme ja nivelroottorijärjestelmä, joka on samanlainen kuin perinteisissä helikoptereissa", sanoi Cherepinsky.
Käynnissä oleviin lentotesteihin Sikorsky lentää akulla toimivalla proof-of-concept-lentokoneella. Jos Sikorsky valitaan valmistajaksi seuraavaa vaihetta varten, Sikorsky aikoo rakentaa 140 kilon hybridisähköisen version, joka sisältää 30 kilon ISR-hyötykuorman.
Sikorsky Innovations perustettiin vuonna 2010 voittamaan kääntyvän siiven nopeuteen, autonomiaan ja älykkyyteen liittyvät tekniset haasteet.
(Vertical)