(Daimler Truck AG)
Shell on kehittänyt polttokennoautojen tilausmallin. Kilometririippuvainen kuukausihinta sisältää 15 tonnin kuorma-auton käytön lisäksi myös vedyn, vakuutuksen ja huollon sekä asiakastuen.
Myös kuorma-autojen muuntaja Paul Nutzfahrzeuge, joka myös valmisti yhteensä 25 Mercedes Ategoon perustuvaa ajoneuvoa, pitää toiminnallisen tiedotuksen. Kuorma-auto kehitettiin yhdessä Shellin kanssa.
Öljy-yhtiön "pay per use" -malli on tarkoitettu helpottamaan ja helpottamaan yritysten testaamista uusien kuljetuskonseptien kanssa ilman korkeita tulokustannuksia. Vetyä pidetään mahdollisena vaihtoehtona kuorma-autojen akkukäytölle. Shellin käyttämien ajoneuvojen toimintasäde on noin 450 kilometriä ja tankkaus kestää 15 minuuttia. Yhtiö ei anna tietoja liittymän hinnasta.
Konserni suunnittelee myös vetytankkausasemaverkostoa vihreälle vedylle kolmen tuotantolaitoksen välille: Rotterdamiin, Kölniin ja Hampuriin. Vuodesta 2024 alkaen raskaiden kuorma-autojen tankkausasemat avautuvat kolmen paikkakunnan väliin. Vuodesta 2030 alkaen 150 vetytankkausasemaa on tarkoitus ottaa käyttöön ja vuodesta 2025 alkaen käytävän kokonaispituuden pitäisi olla 1 200 kilometriä.