Tunnetussa saksalaisessa European Truck Challenge -vertailutestissä Scania 420 R -rekkaveturi Super-voimalinjalla, saavutti voiton kuorma-autojen pitkän matkan polttoaineen kulutusvertailussa. Ensimmäisen sijan saaneen ja testin keskimääräisessä dieselkulutuksessa toiselle sijalle tulleen kilpailijan välinen ero oli 4,9 %, joka on erittäin merkittävä ero tällaisissa vertailutesteissä.
Scania Super oli 4,9 % polttoainetehokkaampi kuin toisen sijan saanut kilpailija.
Super-pohjainen voimansiirto ja äskettäin päivitetty ennakoiva ja maastontunteva vakionopeussäädin (Cruise Control with Active Prediction) olivat ratkaisevassa roolissa voiton kannalta.
Tänä vuonna ETC-vertailutesti keskittyi pitkän matkan rekkavetureihin, joissa oli enintään 450 hv tehoa ja vääntömomentti 2200–2400 Nm:n välillä. Kaikki suuret eurooppalaiset valmistajat kutsuttiin osallistumaan saksalaiseen testiin, joka järjestettiin toukokuun lopussa Hannoverin eteläpuolella. Kolme merkkiä asetti kuorma-autonsa lähtöviivalle: Scania, DAF ja Mercedes. Scania valitsi kilpailuun 420R kaukoliikenteen rekkaveturin, jossa oli korkea R-makuuohjaamo. Vaikka Scanialla oli vähiten hevosvoimia kisassa, sillä oli korkein moottorin vääntömomentti 2300 Nm:n ansiosta. Puoliperävaunuyhdistelmien keskimääräinen bruttopaino testissä oli 33,6 tonnia.
Palkinto polttoainetehokkaimmalle kuorma-autolle myönnettiin Truck and Trailer Welt-lehden toimesta Karlsruhessa, Saksassa järjestettyjen NUFAM-messujen yhteydessä. Hollantilainen kuorma-autonvalmistaja DAF sai "Kuljettajien valinta"-palkinnon merkin XF 450 rekkaveturille.