Ensimmäisessä vertailutestissään uusi Super-pohjainen voimansiirto oli ratkaiseva tekijä Scanian voittaessa kaikkein tunnetuimman vertailutestin, saksalaisen "1000 pisteen testin". Scania 460 R -vetoauto otti mittaa Volvon ja MANin uusimmista versioista testissä, jossa kokenut kansainvälinen kuorma-autotoimittajaryhmä arvioi kaikkia nykyaikaisen kaukoliikennekuorma-auton tärkeimpiä ominaisuuksia. Tämä oli Scanian neljäs peräkkäinen voitto 1000P-testissä. Sen järjestää saksalainen LastautoOmnibus -lehti, ja tulokset julkaistaan noin 10–12 eurooppalaisessa ammattilehdessä.
"Tämä on ensimmäinen riippumattomien toimittajien antama vahvistus siitä, että marraskuussa Södertäljessä esittelemämme Super-pohjainen voimalinja toimii kuten on ilmoitettu, ja että se on siirtänyt meidät ja Scanian tarjoaman kuljetustehokkuuden entistä kauemmas kilpailijoista", sanoo Stefan Dorski, Scanian kuorma-autotoimintojen johtaja. "Näissä testeissä erot ovat tyypillisesti pieniä, mutta tässä testissä Scanian Super-voimalinja oli noin neljä prosenttia polttoainetehokkaampi kuin toiseksi sijoittunut."
Järjestäjät ovat määrittäneet vuoden 2021/22 testiin 40 tonnin kokonaispainon, keskikokoiset makuuohjaamot ja enintään 480 hv:n tehon. Scanialla dieselin keskikulutus testissä oli 27,1 l/100 km, ja seuraavina olivat Volvo (28,2) ja MAN (29,8). Kun testin kuusi eri osa-aluetta (ohjaamo, ajo-ominaisuudet, voimansiirto/suorituskyky, polttoaineenkulutus, kokonaiskustannukset ja turvallisuus) laskettiin yhteen, Scania sai yhteensä 947,3 pistettä 1000 mahdollisesta pisteestä.
"Scania pitää näitä vertailutestejä osana tuotekehitysprosessiamme ja vahvistuksena sille, mitä olemme saavuttaneet”, Dorski sanoo. "Asiakkaat käyttävät näitä tietoja tehdessään päätöksiä, koska he saavat riippumattomilta asiantuntijoilta vahvistuksen väittämillemme ominaisuuksille."