MAN - Vaihtoautot

Scania on tunnettu laajasta vähähiilisen voimansiirtovaihtoehdon valikoimastaan ​​ja jatkaa nyt samalla tiellä lisäämällä Scania Touringiin LBG/LNG-version.

Se voi toimia sekä maakaasulla että biokaasulla tai näiden yhdistelmällä, mikä mahdollistaa sujuvan siirtymisen biokaasuun.

Kaasukäyttöiset linja-autot tarjoavat monille liikenteenharjoittajille erittäin mielenkiintoisen vaihtoehdon, joka edistää kestävää kehitystä taloudelliset näkökohdat huomioivalla tavalla.

"Scania Touringin uusi LBG/LNG-versio on erinomainen vaihtoehto pika- ja kaukoliikenteen kuljettajille, jotka haluavat olla kestävämpiä ilman suuria investointeja tai kielteisiä vaikutuksia toimintaan", sanoo Carl-Johan Lööf, tuotepäällikkö Scanialta.

Uudessa versiossa on 13-litrainen kaasumoottori, joka tuottaa 410 hv (302 kW) ja 2000 Nm, ja jonka hyötysuhde antaa käyttäjille mahdollisuuden alentaa polttoainekustannuksiaan. Vakiosäiliövaihtoehdolla se tarjoaa myös yli 1 000 km:n ajomatkan.

"Tämä tuote antaa tehoa, vääntömomenttia ja toimintasäteen, joka vastaa dieselkäyttöisen linja-auton tehoa, vääntömomenttia ja toimintasäteitä, samalla kun se itse asiassa vähentää melutasoa ja tarjoaa alhaisemmat käyttökustannukset. Jos siihen lisätään biokaasun käytön kestävän kehityksen edut, se on todella erinomainen ratkaisu”, Lööf selittää.

Biokaasua on käytetty pitkään puristetussa muodossa kaupunki- ja esikaupunkibussien voimanlähteenä. Viime vuosina teknologian kehitys on mahdollistanut kaasun jäähdytyksen ja muuntamisen energiatiheäksi nesteeksi – LBG/LNG:ksi – tehden siitä käyttökelpoisemman ratkaisun raskaille hyötyajoneuvoille pitkän matkan reiteillä.

”Biokaasulla voi olla keskeinen rooli raskaan liikenteen hiilidioksidipäästöjen vähentämisessä, erityisesti pitkän matkan sovelluksissa. Polttoainetuotannon ja säiliöasemien infrastruktuuri laajenee edelleen, ja valtavia investointeja tehdään etenkin Euroopassa”, sanoo Jonas Strömberg, Scanian kestävän liikenteen liiketoimintajohtaja.

Biokaasu on fossiilivapaa ja uusiutuva polttoaine, joka vähentää hiilidioksidipäästöjä jopa 90 prosenttia dieseliin verrattuna kaivosta pyörään katsottuna ja tarjoaa myös muita kestävän kehityksen etuja. Paikallisen polttoainetuotannon avulla kaupungit ja kunnat voivat luoda paikallisia työpaikkoja ja ratkaista paikallisia jäteongelmia sekä lisätä energiavarmuutta ja tuoda hiiltä ja ravinteita takaisin maaperään.