Kuva: Schmitz-Cargobull.
Saksalainen huolitsija Philip Reich kuljettaa Suomessa 31,5 metrisellä ja 10-akselisella TS Logistics Oy:n HGV-yhdistelmällä rahtiaan 622 km pohjoiseen vain muutamalla välilastauksella.
- Ja takaisin meille kaikkein tärkeimmällä: puutavaralla, Philip Reich toteaa. Sitä varten on oltava hyvin joustava tavaratilojen suhteen. Mutta tämä vastaa tämän päivän eko-edellytyksiä ja asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä, Reich jatkaa.
Pitkät yhdistelmät ovat pohjoisessa lain mukaisia ja kiistatta hyvin taloudellisia, saksalainen kuljetus- ja logistiikka-alan ammattilehti VerkehrsRundschau toteaa artikkelissaan. Kohoavat polttoainehinnat ja inflaatiokierre panevat yhä raskaammin painetta HGV-pituuksien ja painojen kasvattamiseen myös Saksan teillä - junaliikenteen rahdinkuljetustarpeita vähättelemättä, lehti ilmaisee.