MAN - Vaihtoautot

Renault Trucks on saavuttanut uuden sähköistymisen merkkipaalun: viides tuhannes E-Tech-sarjan täyssähköinen hyötyajoneuvo toimitettiin käyttöön suomalaiselle HRX Finland Oy:lle.

Uusi E-Tech Master vahvistaa HRX:n vastuullisuuslinjaa ja otetaan käyttöön pääkaupunkiseudun jakeluliikenteessä, jossa se korvaa fossiilisia polttoaineita käyttävän kaluston.

Luovutettu täyssähköpakettiauto, Renault Trucks E-Tech Master, tulee käyttöön HRX Finlandin nouto- ja jakeluliikenteeseen. Auto on pääsääntöisesti yhden kuljettajan käytössä, ja sillä hoidetaan päivittäin noin 250–300 kilometrin jakelukierroksen, johon sisältyy 40–50 pysähdystä. Päivittäinen ajomatka hoituu yhdellä latauksella, mikä varmistettiin Renault Trucksin suorittamalla käytännön kulutustestillä Etelä-Suomen tyypillisissä talviolosuhteissa.

HRX Finland Oy on sitoutunut kunnianhimoiseen ympäristötavoitteeseen: yhtiön tavoitteena on olla hiilineutraali vuoteen 2035 mennessä. Tällä hetkellä HRX Finlandin koko kaupallinen kalusto käyttää ainoastaan uusiutuvaa HVO 100 -dieseliä, ja konsernin terminaalit hyödyntävät uusiutuvaa sähköenergiaa – kuten tuuli- ja aurinkovoimaa.

HRX-konsernin kalustossa on yhteensä 86 Renault Trucks -ajoneuvoa: 25 Master-pakettiautoa (joista 5 täyssähköisiä), 19 kuorma-autoa ja 42 rekkaveturia. Renault Trucks rekkaveturit liikennöivät pääasiassa terminaalien välisessä runkoliikenteessä eri maiden välillä, kun taas paketti- ja kuorma-autot palvelevat paikallista nouto- ja jakeluliikennettä. HRX-konsernin kaikkiin terminaaleihin on nyt hankittu täyssähköpakettiauto Renault Trucksilta.

HRX Finlandin kalustossa on yksi Renault Trucks rekkaveturi ja kaksi pakettiautoa, joista toinen on nyt luovutukseen tullut täyssähköinen E-Tech Master.

Renault Trucks E-Tech Master L3H2 umpipakettiauto

 

  • Kantavuus yli 1000kg
  • Tilavuus 13 m³
  • 87 kwh akku
  • WLTP toimintamatka 410km
Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!