Renault Trucks on varannut itselleen peräti 700 m2 suuren tilan kuorma-autojensa ja liikennetekniikkansa kansainväliseen esittelyyn Ranskan suuressa hyötautonäyttelyssä, Solutranssissa,16 - 20. marraskuuta Lyonissa, Renault Trucksin kotikaupungissa.

Renault Trucks keskittyy näyttelyssä kuorma-autojensa lisäksi niiden käyttämiin vaihtoehtoisiin polttoaineisiin. Suurimman huomion saa sähkö. Täyssähkö Renault Z.E. mallivalikoima, jota valmistetaan Ranskassa, on nollapäästöinen ja erityisesti ”kaupunkiystävällinen” ja riippumaton kaikista alueellisista ja paikallisista päästörajoituksista.

Näyttelyvierailla on mahdollisuus tutustua 16 tonnin D Z.E.:hen ja 26 tonnin D Wide Z.E.:hen. Näytillä on myös kaksi täyssähköistä Master Z.E.:tä. Toisella on Solight komposiittikori ja toisella sisustusratkaisu erityisesti pikalähetyspalveluille. Näytillä on myös Renault Trucksin visio tulevaisuuden kaupunkiliikenteestä. Mukana on myös Renaut Trucks T High Evolution 2021, joka näyttää tämän vuoden aikana toteutetun kehityksen autossa.

Renault Trucks on keskittynyt myös dieselpolttoaineen kehittämiseen kohti nollapäästöä. Näytillä on T 480, joka kulkee ranskalaisella B100-polttoaineella, B100 on Renault Trucksin ja Avril Groupiin kuuluvan Saipolin kehitelmä 2020 esitellystä rapsipohjaisesta Oleo100:sta.


Vuoden Pakettiauto voittaja?

Solutrans  paljastaa myös Kansainvälisen Vuoden Kuorma-auton ja Vuoden Pakettiauton

Vedonlyönneissä Vuoden Kuorma-autosta DAF on ykkösenä. Vuoden Pakettiauto-tittelstä nähdä tasaväkisempää taistelua. Fiatia pidetään kisan mahdollisena yllätysvoittajana.

Auto, tekniikka ja kuljetus - lehden toimittaja Martti Peltonen on Vuoden Kuorma-auton valtsevan tuomariston jäsen ja toimittaja Henri Pakarinen vastaavasti Vuoden Pakettiauto-juryn jäsen. Lehden seuraavassa numerossa kummankin erikoisraportit voittajista ja haastajista.