MAN - Vaihtoautot

Renault Group ja Valeo yhdistävät asiantuntemuksensa luodakseen uuden sähkömoottorisukupolven. Vuonna 2021 alkaneen yhteistyön pohjalta kumppaneiden tavoitteena on kehittää ja valmistaa upouusi tehokas sähkömoottori, jossa ei käytetä harvinaisia ​​maametalleja.

Tarkemmin sanottuna jokainen kumppani yhdisti yhden avainosan (Renault Group roottori, Valeo staattori) sekä asiantuntemuksensa teknologian kehittämisessä ja tuotannossa.

Teknisesti ottaen uusi E7A-moottori on ilmeisesti 30 % kompaktimpi vastaavalla teholla kuin nykyiset Megane E-Tech -sähkö- ja Scenic E-Tech -moottorit. Harvinaisista maametalleista vapaa roottoritekniikka pienentää hiilijalanjälkeään 30 %. Käyttämällä kierrettyä roottoria kestomagneettien sijaan Renault parantaa moottorin tehoa, varmistaa sen toimitusketjun ja välttää riippuvuuden harvinaisia metalleja ja magneetteja tuottavista maista.

Tämä kolmannen sukupolven moottori auttaa myös lyhentämään akun latausaikoja, koska järjestelmä rakennetaan 800 volttiin nykyisen standardin 400 voltin sijaan. Ja Valeon staattori lisää tehoa ja tehokkuutta. Tämän seurauksena uusi E7A-moottori vapauttaa jopa 200 kW. Tässä vaiheessa moottoria kehitetään edelleen. Tämän uuden sukupolven moottorin massatuotanto alkaa Renault-konsernin Cléonin tehtaalla vuoden 2027 lopussa.