Renault Master City Bus H2-TECH. Tämä on vetykäyttöisen minibussin nimi, jonka toteuttaa Renault-konsernin tytäryhtiö PVI, joka on erikoistunut sähkö-, hybridi-, vety- tai paineistetun maakaasun (CNG) voimansiirtoihin perustuvien teollisuusajoneuvojen kehittämiseen ja tuotantoon. Ajoneuvot ovat esillä UITP Summit 2023 -tapahtumassa 4.-7. kesäkuuta Barcelonassa.
Kaupunkibussissa on 30 kW polttokenno, 33 kWh Li-Ion akku ja säiliö, joka sisältää 4,5 kg vetyä 350 baarissa.
PVI toteaa, että se on "parhaillaan perustamassa kiinteää eurooppalaista riippumattomien jälleenmyyjien verkostoa, joka toimii jo minibussisegmentissä. Tätä verkkoa ei käytetä vain City Bus H2-TECHin vähittäismyyntiin, vaan myös uusiin minibussiversioihin, joita on tarkoitus tulla markkinoille lähiaikoina.
Renault Master City Bus H2-TECH on 6 metriä pitkä ja 2 metriä leveä, ja se on myös suunniteltu mahdollistamaan liikuntarajoitteisten helppo ja turvallinen liikkuminen tasaisen ja kiinteän matalan lattian ansiosta. Renault Master City Bus H2-TECH voi kuljettaa 15 matkustajaa 10 istuimella. Ilmoitettu päivittäinen ajomatka on jopa 300 km ja tankkausaika viisi minuuttia.
Ranskassa valmistettu malli yhdistää Renaultin teknologian sähköisen voimansiirron ja HYVIA:n teknologiaan perustuvan vetyjärjestelmän, jotka molemmat on integroitu PVI:n avulla.
HYVIA on Renault-konsernin ja Plugin, maailmanlaajuisen vetyratkaisujen johtajan, yhteisyritys, joka tarjoaa ainutlaatuisen ja täydellisen ekosysteemin vetyliikenteeseen, johon kuuluvat Renault Master Van H2-TECH, Renault Master City Bus H2-TECH ja pian Renault Master Chassis. Cab H2-TECH.