Jaguar Land Rover esitteli Range Rover Sportiin ensimmäisen PHEV ladattavan hybridimallinsa. Hybridiuutuus on aito Range Rover Sport, jossa on jatkuva älykäs neliveto, kahluusyvyys täydet 850 mm ja se soveltuu myös vetotehtäviin 2500 kilon vetopainon myötä.
PHEV hybridissä sähkömoottoriin on yhdistetty uusi 2,0 litrainen Ingenium bensiinimoottori. Mallinimen P400e tuntevassa hybridissä yhdistelmä tuottaa 404hv (221kW) kokonaistehon ja 640 Nm:n väännön.
Hybridin toimintasäde pelkän sähkön voimin on NEDC-mittaustavan mukaan 51 kilometriä, jolloin ajon aikaiset CO2-päästöt ovat nollassa. Yhdistetty CO2-päästöarvo on 64 g/km ja yhdistetty EU-kulutus 2,8 l/100 km. Pikalatauspisteessä akkujen lataus täyteen vie vain 2 tuntia ja 45 minuuttia. Tavanomaisessa 10 ampeerin latauspisteessä lataus täyteen vie noin 7,5 tuntia.
2018 vuosimallin Range Rover Sport mallistoon päivityksiä
Uutuutena Range Rover Sporteissa on Touch Pro Duo -infotainment-järjestelmä, jossa on kahden 10-tuumaisen teräväpiirtokosketusnäytön intuitiivinen käytettävyys.
Ajovalot on toteutettu ledein kaikissa malleissa. Valikoimassa ovat S- ja SE- mallien Premium LED ajovalot, joihin sisältyy signature muotoillut huomiovalot. HSE-malleista alkaen ajovalot ovat Matrix LED mallia. Tarjolla ovat myös Pixel LED ajovalot sekä tehokkaat Pixel-Laser LED-ajovalot.
Moottorivalikoima koostuu Ingenium-nelisylinterisistä, V6- ja V8-bensiini- sekä dieselmoottoreista ja täysin uudesta PHEV ladattavasta hybridimallista. Malliston huipulla päivitetty SVR on nyt entistäkin nopeampi. Teholukema on 575 hv ja kiihtyvyys 0-100 km/h vie 4,5 sekuntia.
Uudistunut 2018 Range Rover Sport saapuu markkinoille alkuvuodesta ja uudet hybridimallit kevään kuluessa. Paikalliset hinnat julkistetaan lokakuun aikana.