MAN - Vaihtoautot

8-metrinen sähköinen midibussi, joka tarjoaa kaksi teknologiaa, jotka mullistavat joukkoliikennesektoria: Eltron ja Hydron ovat Rampinin vastaus haasteisiin, jotka liittyvät siirtymiseen sähkö- ja vetyliikenteeseen.

Italiassa Passignano sul Trasimenon kaupungissa sijaitseva Rampini on melko laajalti läsnä Euroopan markkinoilla. Äskettäinen autoja toimitettiin Marburgiin Saksaan, kun taas Wienin joukkoliikenneverkostossa Rampinin e-bussit ovat vuosien ajan olleet todellinen tukipilari.

Rampini Eltron E-Bus Test 2024 -testissä Saksassa

Kansainvälisille markkinoille tähtäävän yrityksen strategian mukaisesti Rampini osallistui tänä vuonna ensimmäistä kertaa saksalaisen Omnibusspiegel-lehden E-bus Test -kilpailuun Saksan Bonnissa.

Italiassa rakennettu 8-metrinen Eltron rasittui intensiivisesti todellisissa liikenneolosuhteissa 10 kilometrin pituisella kaupunkipolulla: koeajojen lisäksi suoritettiin erityisiä teknisiä testejä. Tietestissä käytetyn Eltronin "lainasi" AMT Genoa, ja se otetaan käyttöön Santa Margherita Ligure - Portofino -reitillä.

Tämän tunnetun testin kuudenteen painokseen osallistui yli 100 osallistujaa useista julkaisuista ja joukkoliikenteen toimijoista. Tässä ympäristössä varatoimitusjohtaja ja toimitusjohtaja Caterina Rampini pääsi myös henkilökohtaisesti esittelemään yritystä, sen linja-autovalikoiman piirteitä ja yhtiön tulevaisuuden suunnitelmia.

Rampini Eltron: e-midibus kaupunkiliikenteeseen

Kaksi- ja kolmiovinen Rampini Eltron on 8 metriä pitkä ja 2,2 metriä leveä. Siksi se on ihanteellinen ratkaisu kaupunkikeskusten kapeille kaduille kapasiteetista tinkimättä: 48 matkustajaa. Italialaisen studio Vernacchian innovatiivinen muotoilu tekee siitä välittömästi tunnistettavan.

Rampini Eltronissa on moottori, jonka maksimiteho on 235 kW ja joka toimii yhdessä segmentille erittäin korkean, jopa 280 kWh:n LFP-akkujärjestelmän kanssa tarjoten noin 300 kilometrin kantaman.

Rampini Eltron on saatavana kahdella lataustekniikalla: vakiopistorasialla CCS2 (jossa on pistorasia midibusin takapuolella) ja kattoon asennettavalla alhaalta ylöspäin virroittimella.

Tällä toisella ratkaisulla varustetut mallit on varustettu kuudella uuden sukupolven akkumoduulilla yhteensä 210 kWh, Eltron ilman virroitinta puolestaan ​​tuottaa 280 kWh.

Latausteho virroittimen kautta on jopa 100 kW, mikä takaa täydellisen latauksen kahdessa tunnissa.

Jokaisen Rampinin e-bussin akkuja hallitsee itse kehittämä Battery Management System (BMS), joka tarkistaa ja suojaa akut algoritmien ja tiedonkeruun avulla parhaan mahdollisen tehokkuuden ja käyttöiän varmistamiseksi.

Varastointijärjestelmää täydentää nestejäähdytystekniikkaan perustuva lämmönhallintajärjestelmä.

Rampini Hydron: vetymidibus on jotain ainutlaatuista

Hydron on uusin lisäys Rampini-linja-autovalikoimaan ja erottuu markkinoilla ainoana 8 metrin polttokenno-midibussina Euroopassa. Sen väitetty kantama on jopa 400 kilometriä, ja se jakaa monia ominaisuuksia akkukäyttöisen vastineensa Eltronin kanssa.

"Hy4Drive" elektroninen ajonhallintajärjestelmä (kehitetty talon sisällä) tarjoaa neljä erilaista polttokennon käyttötapaa. Lisäksi uusimman sukupolven polttokenno tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn ja kestävyyden varmistaen luotettavan ja turvallisen ajokokemuksen, valmistaja takaa.

 

(SustainableBus)

Tutustu lehtiimme! Tutustumistarjous!
Vuokraa toimitilaa! Toimitilaa tajolla!