Volvo Neobus, 260 matkustajaa.
Ensin oli Helsingin Metro, jonka rakentaminen päätyi lahjussyytteisiin ja vankeustuomioon. Sitä seurasi Länsimetro täynnä sekoiluja, huonoa hallintoa, miljoonamääräisiä budjettiylityksiä ja vuosien mittaisia myöhästymisiä. Hämäryyksillä ei ole loppua vieläkään.
Seuraavana on RaideJokeri. Sitä aletaan rakentaa valheellisilla väittämillä ja uskontoon verrattavalla vanhalla joukkoliikennetekniikalla. Kaikki ennusmerkit ovat ylen huonoja.
Samalla nykyaikainen ratkaisu, BRT, kehittyy rajusti kuluttamalla vain murto-osan energian tarpeesta, haitallisista päästöistä ja käyttökustannuksista ja tarjoamalla aivan eri luokan joukkoliikenteellistä joustavuutta RaideJokeen verrattuna.
Auto, tekniikka ja kuljetus 1/18 paljastaa hämäyksiä. Lue niin tiedät! Lehti ilmestyy 2. helmikuuta.