Saksan Postin omavalmiste, sähkö-jakeluauto Streetscooter, kuuluu autoalan sensaatioihin 2017. Kysyntä on kasvanut yli Saksan Postin ensiarvion, tuotantoa on lisätty jo 20 000:e vuodessa, ja vienti Benelux-maihin on alkanut. DHL:n ohella monet pienemmätkin kuljetusliikkeet ovat ottaneet Streetscootereita käyttöön kaupunkijakeluissaan.
Nopea kasvu vaatii nyt veronsa. Saksan Postin kuljettajat arvostelevat ankarasti Streetscooterien toimintaa. Toimintamatkaksi on ilmoitettu 100 km, mutta käytäntöön sovellettu 70 km ei riitä kun ohjaamoon on istuinlämmityksen lisäksi saatava myös hiukan lämpöä. Jatkuva ajaminen toinen silmä energiamittarissa ylittää henkisen sietokyvyn, kuljettajat moittivat. Konepeltejä on avautunut kesken ajon eikä jakelureitreillä löydy moniin pikkuvikoihin nopeaa korjausapua. Ajokki on jouduttu jättämään jakelureitin varrelle. Lisäksi monessa postitoimipaikassa Streetscooterille ei ole löytynyt nopeasti korvaajaa, jolloin jakelu on keskeytynyt ja myöhästyy epämääräiseen tulevaisuuteen. Kuljettajat ovat nostaneet esille epäilynsä kevytrakenteisen Streetscooterin kestävyydestä mahdollisessa kolari- ymv. onnettomuustilanteessa.
Saksan Posti ei ole ollut valmis kuuntelemaan vaan syyttänyt kuljettajia käyttövirheistä ja samalla uhannut oikeudellisillä seurauksilla jos kuljettajat nostavat ongelmat julkisuuteen.
- Meillä ei ole mitään talviongelmia Streetscooterin kanssa. Joitakin tapauksia on ollut huonon käynnistymisen kanssa talvella, mutta mitään muuta ei ole ollut, Saksan Postin edustaja toteaa.